گرایش مردم به مشاوره پیش از ازدواج افزایش یافته است

گرایش مردم به مشاوره پیش از ازدواج افزایش یافته است

 مدیر دفتر روانشناسی سایبان با بیان اینکه امروز مردم بیش از گذشته به مشاوره پیش از ازدواج گرایش پیدا کرده‌اند، گفت: مشاوره در این مرحله از زندگی بسیار موثر و کمک کننده است‌.

به گزارش ایسنا، دکتر وحید مطهری‌موید یکشنبه ۲۵ مهرماه در حاشیه دوره ملی حضوری و مجازی دانش‌افزایی ویژه مدیران، روانشناسان و مشاوران تخصصی ازدواج و خانواده وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه مشاوره پیش از ازدواج باعث می‌شود ازدواج خوشایندی برای انسان‌ها رقم بخورد، افزود: به عنوان مثال بیشتر انسان‌ها برای بار اول ازدواج را تجربه می‌کنند اما مشاوران به نمونه‌های بسیار زیادی مشاوره داده‌اند و به همین دلیل نکاتی را بازگو می‌کنند که از تخصص ‌آنها برمی‌خیزد.

وی با بیان اینکه در مشاوره پیش از ازدواج، مشاور به نکاتی اشاره می‌کند که به ذهن زوجین خطور نمی‌کند، مطرح کرد: متأسفانه امروزه مشاوران زیادی هستند که از تخصص‌های لازم برخوردار نیستند و مردم باید به این نکته توجه کنند.

مطهری‌موید اضافه کرد: افراد باید دقت‌ لازم را داشته باشند که مشاور مجوزهای لازم را از سازمان‌های مربوطه اخذ کرده باشد تا مشاوره‌های مناسب و درستی دریافت کنند و راهنمایی اشتباه نشوند.

این دکترای روانشناسی با بیان اینکه مردم باید به علم و مجوز مشاوران توجه کنند، گفت: عموم مردم باید به ضرورت مشاوره پیش از ازدواج آگاه شوند تا از ضررهای مالی و عاطفی عدم استفاده از مشاوره جلوگیری شود.

وی در پایان بیان کرد: برگزاری برنامه‌های تخصصی در این حوزه باعث می‌شود افراد با رویکردهای جدید آشنا شوند و هر چقدر دانش‌افزایی در مشاوره‌ها افزایش یابد نتایج بهتری حاصل می‌شود

منبع: ايسنا

دیدگاهتان را بنویسید