کمبود فضای آموزشی عالیشهر برطرف می‎‌شود

کمبود فضای آموزشی عالیشهر برطرف می‎‌شود

ایسنا/بوشهر مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید عالیشهر گفت: با اتمام عملیات ۲ مدرسه در حال احداث کمبود فعلی فضای آموزشی این شهر برطرف خواهد شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید عالیشهر، علی مقاتلی روز  دوشنبه در خصوص روند احداث ۲ مدرسه در حال احداث شهر جدید عالیشهر اظهار کرد: در اواخر سال گذشته ۲ مدرسه در این شهر افتتاح شده و ۲ مدرسه دیگر نیز در سال جاری به بهره‏برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: یکی از این پروژه‎ها دبستان ۱۲ کلاسه واقع در فاز ۲ است که اکنون پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی دارد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید عالیشهر ادامه داد: برای اجرا این پروژه تاکنون ۲۳ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و تکمیل آن نیز نیازمند۵۱ میلیارد ریال اعتبار است.

مقاتلی افزود: دومین مدرسه در حال احداث نیز ۱۲ کلاسه و در فاز چهار واقع است که اکنون پیشرفت فیزیکی آن ۷۵ درصد است.

وی خاطر نشان کرد: برای احداث این مدرسه نیز تاکنون ۳۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و تکمیل آن نیازمند ۴۴ میلیارد ریال اعتبار است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید عالیشهر گفت: با اتمام عملیات احداث این ۲ مدرسه در حال احداث سرانه فضای آموزشی عالیشهر از ۴.۵ به ۵ متر افزایش می‎یابد.

مقاتلی تصریح کرد: در صورت بهبود وضعیت کرونایی و بازگشایی مدارس برای کلاس‎های حضوری این ۲ مدرسه از سال تحصیلی جدید پذیرای دانش آموزان عالیشهری خواهد بود.

وی افزود: کمبود فضای آموزشی همواره از دغدغه جدی شهروندان برای تحصیل آینده‎سازان این شهر بود که در این چند سال با افتتاح چندین مدرسه این دغدغه به حداقل رسیده است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید