کشاورزان اقدامات پیشگیرانه را جدی بگیرند

دبیر ستاد بحران شهرستان ابهر گفت: سرمازدگی در انتظار اراضی کشاورزی است، لذا کشاورزان اقدامات پیشگیرانه را جدی بگیرند .

سعید خلجی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، اطهار کرد: پیرو اعلام سازمان هواشناسی استان، عبور جبهه هوای سرد از روز دوشنبه 2 اردیبهشت‌ماه تا پایان هفته باعث کاهش قابل توجه دما و بارش‌های موقت و گاهی به‌صورت برف و باران و سرمازدگی و یخ‌بندان و لغزندگی معابر پیش‌بینی می‌شود .

وی تاکید کرد: با اعلام آماده‌باش به همه دستگاه‌های اجرایی، خدماتی، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و راهداری اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم باید مورد توجه جدی قرار گیرد .

این مسئول با اشاره به پیش‌بینی سرمازدگی باعات کشاورزی، بیان کرد: رعایت توصیه‌های هواشناسی کشاورزی در جلوگیری از یخ‌زدگی و سرمازدگی باغات و تاسیسات کشاورزی و باغبانی می‌تواند نقش موثری در جلوگیری از این امر داشته باشد .

خلجی یادآور شد: از شهروندان درخواست می‌شود از تردد در محورهای کوهستانی و فرعی تا حد امکان اجتناب کرده و در صورت سفر لوازم احتیاطی نظیر زنجیر چرخ، پتو و … را به همراه داشته باشند .

وی ادامه داد: توجه به توصیه‌های اداره‌کل هواشناسی و نیز اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در برنامه‌ریزی سفرهای ضروری و رعایت جوانب احتیاطی در خصوص لغزندگی سطح معابر و محورهای شهری، بین شهری و روستایی نیز باید مورد توجه شهروندان قرار گیرد .

این مسئول با تاکید بر ضرورت عدم اطراق و تردد در حاشیه سدها و مسیل و رودخانه‌های دائمی و فصلی، بیان کرد: رعایت الزامات اجرایی و حفاظتی در پروژه‌های عمرانی به خصوص بخش مسکن نیز باید در دستور کار قرار گیرد .

منبع: ايسنا

دیدگاهتان را بنویسید