کتابفروشی ۱۶ جهاد دانشگاهی کرمان افتتاح شد

کتابفروشی ۱۶ جهاد دانشگاهی کرمان افتتاح شد

ایسنا/کرمان همزمان با روز قلم و با حضور رییس جهاد دانشگاهی استان، معاون فرهنگی اداره کل ارشاد، رابط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علمی کاربردی، معاونان فرهنگی و مالی جهاد دانشگاهی، کتابفروشی ۱۶ کرمان در خیابان طالقانی افتتاح و از پرتال جامع فروش کتاب رونمایی شد.

رییس جهاد دانشگاهی استان کرمان امروز ۱۴ تیرماه در این که به صورت ویدئوکنفرانس با حضور معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور برگزار شد، اظهار کرد: مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی استان کرمان فعالیت خود را از سال ۶۲ با چاپ کتاب های مختلف آغاز کرده است.

دکتر”مهدی بازمانده” با اشاره به فعالیت این مرکز در چاپ کتاب در سرفصل ها و موضوعات مختلف، افزود: مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی در جهت تشویق و ترغیب اعضای هیئت علمی برای چاپ کتاب، حمایت از طرح های پژوهشی و پایان نامه های دانشجویی، برگزاری میزگردهای نقد و بررسی کتب چاپ شده و … اقدامات متنوعی انجام می دهد.

وی تصریح کرد: بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب در حوزه های مختلف کودکان، اعصاب و روان، دفاع مقدس، حماسی، شعر و … توسط انتشارات جهاد دانشگاهی استان کرمان چاپ شده است.

بازمانده با اشاره به اینکه ۳۲ درصد از موضوعاتی که در انتشارات جهاد کرمان چاپ شده مربوط به تکنولوژی است، بیان کرد: با توجه به اینکه کرمان استان صنعتی است، چاپ و نشر کتاب در این زمینه بسیار اهمیت دارد.

رییس جهاد دانشگاهی استان کرمان گفت: در ماه های اخیر ۱۶ عنوان کتاب در موضوعات مختلف در مرکز انتشارات واحد استان چاپ شده و امروز فروشگاه کتاب ۱۶ وابسته به این مرکز را افتتاح می کنیم.

وی افزود: در برنامه های آینده مرکز انتشارات، رویکرد حوزه صنعت و معدن، برگزاری نشست های تخصصی با حضور صاحبنظران این حوزه، چاپ یافته های جدید در حوزه معدن و صنایع معدنی، برگزاری نمایشگاه با این موضوعات و … دنبال می شود.

به گزارش ایسنا، “نجمه موسی پور” معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان کرمان نیز در این مراسم با گرامیداشت روز قلم اظهار کرد: قلم، هدایتگر عقل ها و بیانگر فکر، فرهنگ و هویت ملت هاست.

وی افزود: قلم سمبل تفکر، آگاهی و انتقال دهنده فکر و فرهنگ به نسل های مختلف است.

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید