چاپ ٣٤ مقاله بین المللی مرتبط با کووید-۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

چاپ ٣٤ مقاله بین المللی مرتبط با کووید-۱۹  در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: از ابتدای شروع اپیدمی تاکنون ٣٤ مقاله بین المللی درخصوص کووید-۱۹ توسط محقیقین دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در نشریات بین المللی به چاپ رسیده است.

به گزارش ایسنا دکتر نورمحمد بخشانی افزود: از سال ۲۰۲۰ همزمان با شروع اپیدمی باتوجه به زیرساخت های مطلوب دانشگاه برای انجام فعالیت های تحقیقاتی، مطالعات پژوهشی مرتبط با  کووید -۱۹در دانشگاه آغاز گردیده است و  تاکنون ٣٤ مقاله مرتبط با کووید-۱۹ توسط اساتید و پژوهشگران دانشگاه علوم پزشگی زاهدان در مجلات  نمایه شده در پایگاه های بین المللی منتشر شده است.

معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره  به رشد و توسعه انتشار مقالات در مجله های معتبر دنیا گفت:  ۲۱ مورد از این مقالات در مجلات نمایه شده  پایگاه ISI  و سایر مقالات نیز در مجلات برتر ScopusوPUBMED  منتشر شده اند.

وی ادامه داد: در سال ۲۰۲۰ تعداد کل مقالات منتشر شده دانشگاه در نمایه های بین المللی ۴۹۶ مقاله می باشد و از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون نیز ۵۴ مقاله در نمایه های بین المللی منتشر گردیده است.

وی افزود: در حال حاضر ۶ عنوان مجله علمی که در پایگاه های معتبر علمی نمایه می شوند بصورت فصلنامه توسط دانشگاه منتشر می شوند و ۱۰ مرکز تحقیقاتی نیز در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان فعال می باشند که در جهت تولید علم فعالیت می کنند.

دکتر بخشانی ادامه داد: در سال ۲۰۲۰ دانشگاه علوم پزشکی زاهدان موفق به کسب رتبه ۲۱ کشوری در زمینه ساختارهای پژوهشی و تحقیقاتی و همچنین موفقیت بزرگ آن ورود به عنوان سیزدهمین دانشگاه علوم پزشکی کشور به جمع دانشگاه های عضو نظام رتبه بندی جهانیISC می باشد که ماحصل تلاش همه پژوهشگران و اساتید دانشگاه می باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید