پدافند غیرعامل حافظ جان و مال انسان در برابر تهدیدات خصمانه دشمن است

پدافند غیرعامل حافظ جان و مال انسان در برابر تهدیدات خصمانه دشمن است

  مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: پدافند غیرعامل حافظ جان و مال انسان در برابر حوادث و تهدیدات خصمانه دشمن است.

محمد مهرافزون در مراسم هفته پدافند غیرعامل که امروز دهم آبان‌ماه برگزار شد، اظهار کرد: پدافند غیعامل همواره به عنوان یکی از مهمترین و مؤثرترین روش‌های دفاع در مقابل تهاجمات و تهدیدات مد نظر کشورهای جهان بوده و هست و حتی کشورهای نظامی به این پدافند توجه خاصی دارند.
وی ضمن تبریک به مناسبت گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل و هفته بسیج دانش‌آموزی، تصریح کرد: هشتم آبان در تقویم رسمی کشور با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان روز پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.
مدیر آموزش و پرورش بروجرد خاطرنشان کرد: در کشور ما به سبب موقعیت استراتوژیکی، ژئوپولتیک سیاسی و دارای ذخایر و منابع نفتی، گاز و نظام ضد استکباری در برابر تهدیدات دشمن نیاز به یک پدافند غیرعامل قوی دارد
مهرافزون با ارائه تصویری از شرایط حاکم بر برگزاری هفته پدافند غیرعامل در سال‌جاری اضافه کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و در نظر گرفتن این احتمال که با آغاز فصل سرد شیوع این ویروس افزایش پیدا کند، لذا در تمامی برنامه‌ها رویکرد اصلی استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی و ارتباطات از راه دور است تا ضمن گرامیداشت این هفته، شیوه نامه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا به دقت اجرا شود.
وی بیان کرد: در کشور ما به دلیل تهدیدات و تهاجمات بالقوه که امنیت ملی، استقلال و تمامیت ارضی ما را نشانه می‌گیرند که اهمیت و ضرورت عقلای دفاع پدافند غیر عامل کاملا مشهود است.
مدیر آموزش و پرورش بروجرد ادامه داد: راهبرد اصلی دشمن همچنان فشار همه جانبه مادون جنگ نظامی است و نگاه و رویکرد مقام معظم رهبری تاکید بر ایستادگی و مقاومت فعال است.
مهرافزون اظهار کرد: پدافند غیر عامل قبل از تهاجمات و تهدیدات دشمنان در زمان صلح تهیه و اجرا می‌شود و یک نوع آمادگی لازم در برابر معضلات اجتماعی است و در زمان صلح فرضی برای طراحی و برنامه‌ریزی جهت آزادی و ابتکار عمل از دشمن و صرفه‌جویی در هزینه‌ها و امنیت و استقلال کشور است.
وی تصریح کرد: اطمینان بخشی، امیدبخشی، آگاه سازی و آموزش عمومی و هوشیارسازی مسئولان در برابرتهدیدات از جمله اصول کلیدی برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل سال ۱۴۰۰ است.
مدیر آموزش و پرورش بروجرد پیرامون آینده سازان کشور ایران اسلامی بیان کرد : دانش‌آموزان تمام سعی و تلاش تحصیلی خود را در راستای خدمت به این مرز و بوم انجام دهند و ثمرات تحصیلات عالی خود را صرف مردمان این کشور کنند و برای کشور اسلامی با جان و دل خدمت صادقانه کنند تا با وجود افراد نخبه، ملت ایران به پیشرفت های خطیری نائل آید.
مهرافزون خاطرنشان کرد: پدافند غیرعامل حافظ جان و مال انسان در برابر حوادث و تهدیدات خصمانه و مخرب دشمن و تضمین کننده نیازهای حیاتی مردم در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و رفاهی است و همچنین آمادگی در برابر تهاجم دشمنان در عرصه‌های فرهنگی است.
وی اضافه کرد: نیاز است اهداف و برنامه‌های پدافند غیرعامل در بین دانش‌آموزان در مدارس نهادینه شود و در این مورد مدیران آموزشی نقش بسیار مهمی دارد.
همچنین کریمی کارشناس مسئول حراست در این مراسم اظهار کرد: عمده‌ترین و ضروری‌ترین هدف پدافند غیرعامل ایمن سازی و کاهش آسیب‌پذیری زیرساخت‌های مورد نیاز مردم و افزایش ضریب حفاظتی و امنیتی در برابر خطرات احتمالی کشور است و پدافند غیرعامل باید به عنوان یک برنامه‌ریزی صحیح و مدون به صورت توسعه پایدار طراحی و نهادینه شود.
منبع: ايسنا

دیدگاهتان را بنویسید