وضعیت نگران‌ کننده کرونا در ۶ شهر گلستان

وضعیت نگران‌ کننده کرونا در ۶ شهر گلستان

ایسنا/گلستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: از میان ۱۳ شهر استان که در وضعیت قرمز قرار دارند، شهرهای مینودشت، آزادشهر، بندرگز، کلاله، رامیان و گرگان دارای روند صعودی نگران‌ کننده‌ای هستند.

دکتر عبدالرضا فاضل امروز شنبه ۲۶ تیرماه در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا، اظهار کرد: هم‌اکنون ۸۱۴ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند درحالی‌که شمار بیماران در ابتدای هفته گذشته ۵۰۰ تن و در دو هفته گذشته ۲۳۰ تن بوده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۱۱۱ بیمار هم بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری و ۴۲ بیمار وصل به دستگاه ونتیلاتور هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: متأسفانه طی شبانه‌روز گذشته ۳ بیمار بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند.

فاضل با اشاره به شرایط بحرانی کرونا در مناطق زیادی از استان، بیان کرد: مهم‌ترین دلیلی که امروز تعداد بیماران بستری به شمار بیماران اسفندماه ۹۸ نرسیده، بهبود روش‌های درمانی و افزایش ارائه خدمات سرپایی است. اگر این خدمات را نداشتیم امروز نیز شمار بستری‌ها به بالای ۱۲۰۰ نفر می‌رسید.

وی گفت: در حال حاضر وضعیت کرونا در ۱۳ شهرستان استان در وضعیت قرمز است و گمیشان تنها شهرستان استان است که در وضعیت نارنجی قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: واکسن ایمنی ۱۰۰ درصد ایجاد نمی‌کند اما در صورت ابتلای فرد، وضعیت بیماری او بحرانی نمی‌شود.

فاضل با اشاره به اینکه تاکنون ۱۱۰ هزار و ۹۵ هزار دُز واکسن کرونا در استان تزریق شده است، گفت: بیش از ۷۵ هزار نفر دُز اول و ۳۴ هزار نفر دُز دوم واکسن را دریافت کردند.

وی تصریح کرد: چهارشنبه هفته گذشته حجم واکسن خوبی وارد استان شده و روند واکسیناسیون سرعت گرفته است. در حال حاضر واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال در حال انجام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: متأسفانه شاهدیم که برخی از افراد بدون رعایت نوبت داده شده به آنها و یا بدون نوبت برای دریافت واکسن به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه می‌کنند که این مسئله باعث ازدحام جمعیت در ساعات ابتدایی روز می‌شود.

فاضل گفت: در شهرستان‌های آق‌قلا، مینودشت و مراوه‌تپه استقبال خوبی از واکسن ندارند به طوری که تنها ۳۰ درصد افراد بالای ۶۵ سال واکسن دریافت کرده‌اند. در این شهرستان‌ها دستور داده شده که واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال را نیز آغاز کنند.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان‌هایی که بتوانند طی دو سه روز آینده واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال انجام دهند، بلافاصله واکسیناسیون افراد بالای را آغاز خواهند کرد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید