وصل آب شرب ۷۸۱ روستای سیل‌زده در لرستان

وصل آب شرب ۷۸۱ روستای سیل‌زده در لرستان
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان از وصل شدن آب شرب ۷۸۱ روستای سیل‌زده در این استان خبر داد.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، مهندس علیرضا کاکاوند گفت: در سیل هفته گذشته لرستان، ۷۹۶ روستای استان با قطع آب، شکستگی شبکه و از تخریب تأسیسات همراه بوده اند که با تلاش های انجام شده در حال حاضر تنها ۱۵ روستا با مشکل همراه هستند.

وی خاطرنشان کرد: نیروها و کارشناسان شرکت آبفار لرستان به‌صورت شبانه‌روزی برای وصل کردن آب این روستاها در تلاش بوده و در این راستا از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنند.

کاکاوند تصریح کرد: عدم وجود راه دسترسی و قطع برق دلیل اصلی بروز مشکلات در این روستاه بوده که با اقدامات انجام شده تاکنون چهار دستگاه دیزل ژنراتور برای برق‌رسانی به شبکه و تأسیسات آب‌رسانی به‌کارگیری شده است.

وی اضافه کرد: در صورت تامین برق و وجود راه دسترسی، آب شرب این روستاها در اسرع وقت وصل می‌شود که به دلیل بروز مشکلات مختلف این مهم محقق نمی‌شود و شرکت ابفار لرستان در صدد به‌کارگیری دیزل ژنراتور جدید در برخی از این روستاها است.

کاکاوند افزود: شرکت آبفار لرستان با به‌کارگیری ۳۷ اکیپ عملیاتی و آب‌رسانی با ۳۰ تانکر سیار توانسته است ضمن وصل کردن آب این روستاها، نیازهای ضروری روستانشینان را در خصوص آب‌رسانی تامین کنند.

مدیرعامل شرکت ابفار لرستان اضافه کرد: شرکت ابفار لرستان در این مدت با برنامه‌ریزی مناسب و هماهنگی بین بخشی توانسته است خط کمکی برای انتقال آب از روستاها به شهر پل‌دختر را نیز وصل کند که با وصل این خط سرعت عمل آب‌رسانی به شهر پل‌دختر افزایش می‌یابد.

وی افزود: علاوه بر این مهم تاکنون بیش از ۶۰ کامیون آب بسته‌بندی به روستاها و مناطق سیل‌زده ارسال شده است.

دیدگاهتان را بنویسید