وزش باد شدید و احتمال آبگرفتگی در خراسان رضوی

وزش باد شدید و احتمال آبگرفتگی در خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: امروز در مناطقی از استان وزش باد به صورت شدید و نسبتا شدید همراه با گرد و خاک را شاهد خواهیم بود.

آیدا فاروقی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت جوی استان، اظهار کرد: امروز بعدازظهر دوازدهم تیرماه، در مناطق شمالی استان وزش باد و رعد و برق خواهیم داشت و با توجه به رگباری بودن بارش، احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن رواناب در شمال غرب و مناطقی از مرکز استان از جمله توابع شهرستان‎های قوچان، درگز، کلات نادر، چناران، طرقبه و شاندیز و مناطقی از مشهد پیش‎‌بینی شده است.

وی افزود: همچنین امروز در مناطقی از استان وزش باد به صورت شدید و نسبتا شدید همراه با گرد و خاک را شاهد خواهیم بود. در حال حاضر نیز گرد و خاک در سطح مشهد قابل مشاهده است.

فاروقی ضمن اشاره به اینکه روز یکشنبه دمای هوا پایدار خواهد ماند، تصریح کرد: از روز دوشنبه تا پایان هفته در اغلب مناطق استان از جمله مشهد دمای هوا در گرمترین ساعات روز به حدود ۴۰ درجه و حتی بیش از آن خواهد رسید.

وی با بیان اینکه دمای هوای مشهد طی ۲۴ ساعت اخیر، در سردترین و گرم‌ترین ساعات به ترتیب ۲۳ و ۳۸ درجه سلسیوس بوده است، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته کوه‎سرخ با دمای ۱۷ درجه و سرخس با بیشینه دمای ۴۲ درجه به ترتیب سردترین و گرم‎ترین شهرهای استان بوده‌اند. همچنین بیشترین سرعت وزش باد به ترتیب از شهرستان‎ تایباد ۶۸ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در خصوص کیفیت هوای مشهد بیان کرد: کیفیت هوا طی روزهای یکشنبه و دوشنبه سالم و در روز سه‌شنبه همراه با افزایش آلاینده‌ها در برخی ساعات پیش‌بینی شده است. همچین وضعیت جوی مشهد طی روز آینده صاف، در ساعاتی از بعدازظهر نیمه ابری و در مناطق کوهستانی با احتمال رگبار خفیف باران و وزش باد گزارش شده است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید