واردات ۱۰۰ هزارتنی لوله به کشور ضربه بزرگی به شرکت لوله گستر اسفراین است

واردات ۱۰۰ هزارتنی لوله به کشور ضربه بزرگی به شرکت لوله گستر اسفراین است

ایسنا/خراسان شمالی فرماندار اسفراین گفت: واردات ۱۰۰ تنی لوله ضربه بزرگی به شرکت لوله گستر اسفراین خواهد بود.

طاهر رستمی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه شرکت لوله گستر اسفراین توان تولید برخی از لوله های مورد نیاز شرکت های نفتی دارد، بیان کرد: این شرکت توان تولید  حدود۸۰ درصد از لوله های مورد نیاز را دارد و حدود ۱۵ درصد باقی مانده به داخل وارد می شود.

وی افزود: شرکت لوله گستر اسفراین پیگیری را با سازمان نوسازی گسترش صنایع انجام داد تا طی سه سال مقدار حدود ۲۰۰ هزار تن لوله را تولید کند که البته لوله با اندازه هایی که در این شرکت تولید نمی شود، از خارج کشور تامین شود.

رستمی ادامه داد: اما شنیده شده قرار بر این است تا ۱۰۰ هزار تن لوله وارد شود که اگر این امر محقق شود، در سال جهش تولید ضربه ای به این شرکت است.

وی اظهارکرد: البته از شرکت نوسازی و گسترش صنایع استان تماس گرفته شد و از آن ها درخواست کردیم تا این موضوع شفاف سازی شود و آن ها اعلام کردند که موضوع به این شکل نیست.

این مقام مسئول تصریح کرد: آن ها قول دادند که چنین اتفاقی نمی افتد و قرارداد به گونه ای بوده که بتوانند با شرکت های نفتی کار را پیش ببرند که سقف را گذاشته اند که طی سه سال دستشان باز باشد.

وی افزود: البته در حال حاضر شرکت لوله گستر اسفراین ظرفیت تولید ۳۰ هزار تن را دارد که برای تولید ۵۰ تا ۶۰ هزار تن در سال نیاز دارد که تجهیزات آن نوسازی شود.

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید