هوای مشهد ناسالم است

هوای مشهد ناسالم است 

ایسنا/خراسان رضوی شاخص کیفیت هوای امروز مشهد در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

بنابر اعلام مرکز پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی مشهد بر اساس آخرین اطلاعات واصله از ایستگاه‌های سطح شهر شاخص کیفیت هوای  شهر مشهد هم‌اکنون با عدد ۱۱۲ برای افراد حساس ناسالم است. همچنین کیفیت هوا در شبانه‌روز گذشته، ۱۹ تیر، با عدد ۱۱۵ در شرایط ناسالم برای افراد حساس قرار داشت.

بیشترین بار آلودگی از ایستگاه «مفتح» با شاخص ۱۴۶ گزارش شده است و هوای این منطقه در شرایط ناسالم برای افراد حساس قرار دارد. همچنین کمترین آلودگی از ایستگاه‌ «خیام جنوبی» با شاخص ۸۹ گزارش شده و هوای این منطقه در شرایط سالم برای تمامی گروه‌ها قرار دارد.

در حال حاضر کیفیت هوا در ایستگاه‌های «سمزقند» با شاخص ۱۲۸، «مفتح» با شاخص ۱۴۶، «آوینی» با شاخص ۱۲۵، «سرافرازان» با شاخص ۱۱۹، «شهر» با شاخص ۱۱۵، «امامیه » با شاخص ۱۱۴، «الهیه» با شاخص ۱۰۸ و «تقی‌آباد» با شاخص ۱۱۲ و «ماشین ابزار» با شاخص۱۲۶ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.  ایستگاه «خیام جنوبی» با شاخص ۸۹ در شرایط قابل قبول برای گروه‌هاست.
براساس این گزارش، این شرایط هوایی احتمال افزایش بروز علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری‌های قلبی یا ریوی، مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان را در پیش دارد. بر این اساس توصیه می‌شود که، افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید