نگرانی استاندار لرستان از شرایط اضطراری پلدختر

نگرانی استاندار لرستان از شرایط اضطراری پلدختر
استاندار لرستان از شرایط اضطراری پلدختر ابراز نگرانی کرد.
دکتر سید موسی خادمی در گفت‎وگو با خبرنگار ایسنا منطقه لرستان، بیان اینکه همه شهرستان‎های لرستان درگیر سیل شدند و با توجه به وجود خرم رود در خرم‎آباد با دبی 500متر مکعب در ثانیه و با بارندگی شدید بامداد امروز خسارت زیادی به این شهر وارد شده است، افزود: در شهرستان‎های چگنی، کوهدشت و دلفان سیلاب وارد منازل و اماکن مردم شده و خسارات زیادی به بار آورده است.
وی ادامه داد: در الیگودرز شاهد بارش برف هستیم و بخش عمده‎ای از جاده‎های روستایی این منطقه قطع شده است.
استاندار لرستان گفت: در دورود نیز از دو معبر اب وارد رودخانه تیره این شهرستان می‎شود یمی از طریق سد مروک و دیگری از طریق حوضه آبریز سیلاخور که ورود آب به این رودخانه در حال افزایش است که امیدوارم عمق این سیلاب به حدی نباشد که غیر قابل کنترل باشد.
خادمی بیان کرد: مشکل اصلی لرستان شهرستان پلدختر است که وضعیت خطرناکی دارد و چون تمام آب‎های استان در این شهرستان جمع و سپس از طریق این شهرستان خارج می‎شود.
وی گفت: در سیل قبلی دبی رودخانه کشکان ٣٣٠٠متر مکعب در ثانیه بوده اما با بارش امروز به 4500متر مکعب در ثانیه رسیده است.
استاندار لرستان بیان کرد: بخش زیادی زیرساخت‎های پلدختر در سیل قبلی از بین رفته است و با سیل امروز ارتباط جاده‎ای ما با پلدختر، معمولان و روستاهای اطراف کشکان قطع شده است.
خادمی بیان کرد: به دلیل حجم بالای اب یکی از خطوط لوله در پلدختر دچار انفجار شده و متاسفانه خط فیبری آنجا از بین رفته و خط تلفن و اینترنت انجا قطع شده است.
نماینده عالی دولت در لرستان تصریح کرد: بخش عمده‎ای از معمولان زیر آب رفته اما کماکان با انجا ارتباط داریم ولی متاسفانه در پلدختر با قطعی اب، برق، گاز و تلفن  مواجه‎ایم و بخش غربی و شمال شرق رودخانه کشکان باعث شده آب وارد شهر شود و منازل و اماکن انجا در آب غرق شوند.
وی گفت: تعدادی از مردم آنجا در سیل ماندند و به پشت بام‎ها پناه بردند و امکان امداد رسانی از طریق هوایی و زمینی به این شهرستان وجود ندارد.
خادمی عنوان کرد: از طریق استان ایلام و دره شهر اقدام کردیم اما متاسفانه این قسمت نیز دچار مشکل شد و متاسفانه بالگردها بازگشتند.
استاندار ابراز نگرانی کرد: با توجه به بارش امروز صبح خرم‎آباد دبی رودخانه کشکان افزایش خواهد یافت و حجم آب روبه افزایش خواهد بود ث شرایط پلدختر اضطراری است.

دیدگاهتان را بنویسید