نوروز «آرامش بهاری» در بقاع متبرکه فارس اجرا می‌شود

نوروز «آرامش بهاری» در بقاع متبرکه فارس اجرا می‌شود

ایسنا/فارس معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس از اجرای طرح آرامش بهاری در ایام نوروز ۱۴۰۰ در ۵۰۰ بقعه متبرکه در کشور خبر داد و گفت: این طرح در ۴۰ بقعه متبرکه استان نیز اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام رحیم صفری گرائی چهارشنبه ۲۷ اسفند در جمع خبرنگاران با اشاره به در پیش‌رو بودن ایام نوروز گفت: در سال گذشته به دلیل شیوع کرونا کلاً طرح آرامش بهاری تعطیل شد و امسال نیز با توجه به وضعیت‌های چهارگانه آبی، زرد، نارنجی و قرمز شهرستان‌های استان میزبان زائران و مسافران نوروزی در بقاع متبرکه و در قالب طرح آرامش بهاری هستیم.

او از اجرای طرح آرامش بهاری در ۵۰۰ بقعه متبرکه در کشور خبر داد و گفت: این طرح در ۴۰ بقعه متبرکه استان فارس اجرا خواهد شد که شامل ارائه خدمات فرهنگی و اعزام مبلغ، خدمات مشاوره‌ای، کار با کودک و اقامه نماز جماعت و مراسم تحویل سال و اعیاد شعبانیه و غیره خواهد بود.

صفری گرائی با یادآوری اینکه طرح آرامش بهاری از ۲۸ اسفندماه آغاز و تا ۱۳ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت، گفت: در قالب این طرح ۱۲ خیمه معرفت در سطح استان فارس برپا خواهد شد که ۳ غرفه در شیراز خواهد بود و در این غرفه‌ها مباحث انتظار و مهدویت برای زائران و مسافران نوروزی تبیین می‌شود.

معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس باز هم این نکته را یادآور شد که تمام این برنامه‌ها با توجه به وضعیت آبی، زرد، نارنجی و قرمز شیوع کرونا شهرستان‌ها اجرا می‌شوند و ما تابع دستورات ستاد مبارزه با کرونا هستیم.

او همچنین از آماده‌سازی و نظافت و آراستگی و امکانات رفاهی بقاع متبرکه به‌منظور اجرای طرح آرامش بهاری خبر داد و گفت: در صورتی که اجازه داشته باشیم ایستگاه‌های صلواتی را در اعیاد شعبانیه در بقاع متبرکه استان برپا خواهیم کرد.

صفری گرائی با بیان اینکه در ۵ بقعه متبرکه استان فارس هم ایستگاه‌های سلامت را با همکاری بسیج جامعه پزشکی به‌منظور ارائه خدمات پزشکی رایگان برپا می‌کنیم، گفت: در طول اجرای طرح آرامش بهاری ماسک رایگان میان زائران و مجاوران امامزادگان و بقاع متبرکه استان توزیع خواهیم کرد.

معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس به در پیش‌رو بودن سالروز ولادت امام زمان(عج) اشاره کرد و گفت: برای این مناسبت کاروان‌های شادی به راه خواهند افتاد و ویژه برنامه نسیم انتظار همراه با آذین‌بندی و سرودخوانی و مولودی‌خوانی در ۱۵ بقعه متبرکه شاخص استان اجرا می‌شود.

او با اشاره به توزیع بسته‌های معیشتی از محل موقوفات میان نیازمندان گفت: نکته‌ای که باید در این رابطه بدان توجه داشت این است که این بسته‌های معیشتی میان نیازمندان همان محله موقوفه توزیع می‌شود. به‌عنوان مثال مال‌الاجاره موقوفات یک منطقه برای نیازمندان همان منطقه هزینه می‌شود.

صفرای گرائی در ادامه از اعزام ۳ هزار و ۹۲۹ مبلغ بومی و غیربومی طی یکسال گذشته به استان خبر داد و گفت: این اعزام مبلغ هم به‌صورت فضای مجازی و هم حقیقی در مکان‌هایی که امکان حضور وجود داشته است، انجام شده است.

معاون اوقاف فارس با بیان اینکه در فضای مجازی ۶۰ کانال بقاع متبرکه مشغول ارائه خدمات هستند، در خصوص برپایی اعیاد شعبانیه نیز گفت: بیش از ۸۰ بقعه متبرکه استان فارس اجرای ویژه برنامه‌های اعیاد شعبانیه را دنبال می‌کنند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید