نقض اصول و معاهدات بین‌المللی رویه‌ای عادی در ساختار سیاستگذاری آمریکا شده است

استاندار سمنان با اشاره به اقدام امریکا در قرار دادن نام سپاه در لیست تروریستی گفت: نقض اصول، عرف و معاهدات عام الشمول بین ‌ المللی جزو رویه‌های عادی  در ساختار سیاستگذاری آمریکا شده است.

به گزارش ایسنا-منطقه سمنان،علیرضا آشناگر، ضمن گرامی‌داشت روز پاسدار، اقدام مذبوحانه نظام حاکمه آمریکا در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی را محکوم کرد .

استاندار سمنان در این بیانیه ضمن محکوم کردن اقدام اخیر امریکا، ایرانیان و مسوولان را به وحدت و هوشیاری بیشتر دعوت کرده است.

متن کامل بیانیه استاندار سمنان به این شرح است :

قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در لیست گروه ‌ های تروریستی، استراتژی منقضی شده ای از سوی تصمیم سازان آمریکایی است که همچون تصمیمات نابخردانه گذشته راه به جایی نبرده و نخواهد برد. نقض اصول، عرف و معاهدات عام الشمول بین ‌ المللی جزو رویه ‌ های عادی  در ساختار سیاستگذاری آمریکا گشته، نقش بین المللی این کشور را روز به روز تنزل داده و فشارهای روزافزونی را در داخل و خارج بر آن تحمیل می نماید .

آمریکایی ها از این حربه در جهت تاثیرگذاری بر فضای روانی ایران استفاده می نمایند، چرا که اقداماتی نظیر برگزاری نشست ضد ایرانی لهستان، تشکیل گروه ویژه اقدام علیه ایران و اخیرا طرح قرار گرفتن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی بعد از خروج آمریکا از برجام حاکی از آن است که هدف اصلی آنها تثبیت و افزایش فشارهای داخلی و خارجی بر ایران از طریق راه اندازی جنگ روانی است .

در این شرایط هر اقدامی که منجر به تثبیت حضور ایران در منطقه ،گسترش عمق استراتژیک، شکل گیری ایران قوی از درون، تعمیق پیوند‌های مستحکم فیمابین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیرو‌های نظامی محور مقاومت و افزایش بازدارندگی ایران اسلامی گردد در چارچوب راهبردهای بلند مدت امنیت ملی کشور مناسب خواهد بود .

لذا ضروری است تمامی ساختار سیاسی،اجتماعی،اقتصادی ،فرهنگی و نظامی کشور اعم از دولت و ملت هوشیار بوده و این تهدید را به فرصتی برای افزایش همگرایی درونی و وحدت عمیق و گسترده ملی  تبدیل نمایند . خوشبختانه در ذیل رهنمودهای داهیانه مقام معظم رهبری و سیاست ها و راهبردهای مناسب دولت تدبیر و امید واکنش بسیار مناسب و مطلوبی در قالب بیانیه شورای عالی امنیت ملی به این اقدام خصمانه دولت آمریکا صورت گرفته است که نشاندهنده آمادگی کشور برای مقابله با شرایط سخت است .

امید است در سایه این همدلی،تدبیر و وحدت کلمه که بر حول محور ولایت  فقیه شکل گرفته است ، تمامی توطئه های دشمن  نقش بر آب شده و زمینه رشد و توسعه روزافزون کشور هر چه بیشتر فراهم شود .منبع: ايسنا

دیدگاهتان را بنویسید