نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی باید از شکل تکلیفی خارج شود

نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی باید از شکل تکلیفی خارج شود

ایسنا/خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی  باید از روزمرگی و تکلیفی خارج شود، گفت: در شرایط کنونی نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از مهم‌ترین اولویت‌های مقابله با شیوع کرونا در این استان به شمار می‌رود.

محمدصادق محمدیان امروز در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای خراسان رضوی که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: به دلایل متعدد میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان خراسان رضوی همانند سایر مناطق کشور کاهش چشمگیری یافته است و این موضوع تهدید شیوع کرونا را در بردارد.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: اکنون چارچوب‌ها و رنگ‌بندی‎‌های کرونایی مشخص است، بنابراین نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی  باید از روزمرگی و تکلیفی خارج شود.

وی خاطر نشان کرد: نظارت‎ها با بحث مکاتبه و نامه به نتیجه نخواهد نرسید بلکه حضور میدانی، برخورد مستمر و اعمال قانون را می‌طلبد.

معتمدیان ادامه داد: هم‌اکنون روزانه بازدیدهای زیادی جهت اجرای پروتکل‌های بهداشتی در خراسان رضوی انجام می‌شود اما بازخورد آن را باید نگریست و با توجه به مسائل اقتصادی و فشارهای وارده بر اصناف و گروه‌ها باید راهکارهای منطقی بررسی شود.

استاندار خراسان رضوی پوشش گسترده واکسیناسیون را بهترین راهکار مقابله با کرونا عنوان کرد و افزود: استانداری خراسان رضوی در جهت رفع چالش‌ها و کمبودها در این خصوص تمام تلاش خود را خواهد داشت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، وی تصریح کرد: وضعیت کرونا در استان خراسان رضوی با وجود تمامی مشکلات و ترددهای بسیار نسبت به استان‌های دیگر بهتر بوده و افزایش مبتلایان را با تاخیر داشته است، اما این شرایط حساس بوده و باید مدیریت شود.

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید