مردم به شایعات توجه نکنند

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: در روزهای اخیر شاهد بارش‌های شدید در استان بودیم اما خوشبختانه شرایط بحرانی نیست.

 

علی باقری در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان اظهار کرد: با وجود بارش‌های شدید در استان زنجان، وضعیت عادی است و شرایط بحرانی در هیچ یک از شهرستان‌های این استان گزارش نشده با این حال از مردم و مسافران تقاضا داریم نکات ایمنی را رعایت و از اطراق در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند.

 

وی با اشاره به آماده‌باش نیروهای امدادی، دستگاه‌های خدمات‌رسان و مسئولان مربوطه بیان کرد: هم‌وطنان توصیه‌های ارسالی از سوی ستاد بحران را جدی بگیرند، از سفرهای غیرضروری خودداری و در صورت سفر، در هنگام تردد در محورهای کوهستانی تجهیزات ایمنی به همراه داشته باشند.

 

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان یادآور شد: بارش‌ها موقتا در استان قطع شده اما از بعد از ظهر امروز شاهد بارندگی خواهیم بود که احتمال آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد.

 

وی همچنین به آماده‌سازی مساجد، مدارس و مکان‌های مناسب دستگاه‌های اجرایی برای اسکان اضطراری خبر داد و گفت: شب گذشته ۳۸۰ نفر در این مکان‌ها اسکان داده شدند.

 

وی خاطرنشان کرد: فیلم منتشر شده در فضای مجازی از سیل در خدابنده شایعه است و از مردم تقاضا داریم به شایعات توجه نکنند و تنها توصیه‌های ایمنی را جدی بگیرند و در صورت بروز حادثه، ضمن حفظ آرامش نکات مورد نیاز که از منابع موثق منتشر می‌شود را انجام دهند.منبع: ايسنا

دیدگاهتان را بنویسید