قانون تعزیرات چه خوابی برای ماینرها دیده است؟

قانون تعزیرات چه خوابی برای ماینرها دیده است؟

ایسنا/زنجان سرپرست اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: تولیدکنندگان رمزارز سه ‌برابر ارزش کشفیات جریمه می‌شوند.

رضا مظفری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از ابتدای امسال تا ششم اسفندماه تعداد ۱۸ پرونده کشفیات ماینر در تعزیرات حکومتی زنجان تشکیل شده که شامل ۲۰۷ دستگاهی است که در استان کشف شده بود.

وی افزود: ارزش ریالی این تعداد دستگاه ماینر کشف شده بیش از ۱۱ میلیارد ریال بوده و افرادی که به این کار اقدام کنند، سه برابر ارزش کشفیات جریمه خواهند شد.

این مسئول ادامه داد: طبق نظر کارشناسان فنی، استخراج ارزهای دیجیتال به خصوص نوع بیت‌کوین نیاز به برق زیادی دارد، به طوری که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به ۷۲ مگاوات ساعت برق است.

مظفری تصریح کرد: دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در زمان پیک بار به دلیل مصرف برق فراوان، موجب هدررفت انرژی شده و به شبکه توزیع برق استان آسیب جدی وارد می‌کند. این دستگاه‌ها علاوه ‌بر قاچاق بودن، برق بسیار زیادی را مصرف کرده و موجب هدررفت انرژی و آسیب به شبکه برقی استان می‌شود.

سرپرست اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان زنجان یادآور شد: برای خرید دستگاه ارز دیجیتال (ماینر) که به صورت غیرقانونی نیز وارد می‌شود، ارز زیادی از کشور خارج شده و در این میان با عاملان آن به شدت برخورد خواهد شد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید