فتیله سیاسی در کرمانشاه را پایین کشیدیم/ فشارها نتوانست رویکرد جهادی و عملیاتی‌ام را تغییر دهد

فتیله سیاسی در کرمانشاه را پایین کشیدیم/ فشارها نتوانست رویکرد جهادی و عملیاتی‌ام را تغییر دهد

 استاندار کرمانشاه گفت: در چهار سال گذشته با رویکردی میدانی، عملیاتی و جهادی، پروسه توسعه کرمانشاه را دنبال کردیم و فشارها نتوانست این رویکرد را تغییر دهد.

هوشنگ بازوند در نشست با معاونین، مشاوران و مدیران کل دفاتر استانداری، فرمانداران و بخشداران استان که امروز (11 مهر) در سالن شهدای استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: این نشست به منظور وحدت، انسجام، وفاق، همدلی و همراهی بیشتر تیم مدیریتی استان برای تلاش شبانه روزی و حرکت جهادی به منظور اجرایی کردن برنامه های دولت سیزدهم تشکیل شده و تمام اهتمام مدیران رفع مشکلات مردم است.

وی تاکید کرد: مردم انتظار دارند با آغاز دولت جدید شاهد یک تغییر خوب دلگرم کننده در کشور باشند و این مهم تنها با کار و تلاش جهادی و میدانی تحقق پیدا می‌کند و همه باید به این دولت کمک کنیم.

بازوند بر نقش محوری استاندار در توسعه استان‌ تاکید کرد و گفت: تجربه این سال‌ها نشان داده، این کار و تلاش استاندار است که چرخ توسعه یک استان را به حرکت درمی آورد و در نقطه مقابل، اگر مدیرارشد فردی ضعیف و فاقد تحرک باشد، استان هم دچاررکود خواهد شد.

وی یادآور شد: طی این سال ها به عنوان یک مدیر عملگرا در استان‌های لرستان و کرمانشاه حضور داشته ام و از اولین روز آغاز مسئولیت در همین سالن شهدای استانداری اعلام کردم که شرط لازمه برای دستیابی به توسعه این است که کسی تماشاچی نباشد و بر اساس این الگو کارها را دنبال کردیم.

استاندار کرمانشاه در ادامه بکارگیری مدیریت میدانی و جهادی را از رویکردهای محوری دوران مدیریتی چهار ساله خویش در کرمانشاه برشمرد و افزود: الگوی مدیریت میدانی، منتسب به مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است و اکنون به عنوان یک الگوی بسیار موفق برای ایجاد رضایت مندی و پیشبرد اهداف و برنامه‌ها در کشور به کار گرفته می‌شود.

وی پایین کشیدن فتیله سیاسی در استان و پیگیری کارها با اولویت حل مشکلات مردم را دیگر رویکرد مدیریتی به کار گرفته شده طی این چهار سال دانست و گفت: این روش مدیریتی از سوی احزاب و گروه‌های مختلف مورد مورد نقد قرار گرفت ولی ترجیح دادم وقت این حوزه را به موضوع مهم حل مشکلات مردم اختصاص بدهم.

بازوند در ادامه به فشارهای رسانه‌ای برای جابجایی مدیران و  به راه انداختن موضوع تحقیق و تفحص در سال چهارم مدیریت خویش اشاره کرد و گفت: عده‌ای پس از ناکامی در انتصاب مدیران مورد نظر خویش، موضوع تحقیق و تفحص را به راه انداختند، ولی مدیریت ارشد استان در برابر این فشارها در شیوه مدیریت میدانی و جهادی خود هیچ تغییری ایجاد نکرد.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب هم در دیدار با نمایندگان به صراحت گفتند که ابزار تحقیق و تفحص نباید اهرم فشاری برای انتصاب مدیران شود.

استاندار کرمانشاه در ادامه عنوان کرد: در مهرماه ۹۶ مدیریت این استان را با 21.7 درصد بیکاری تحویل گرفتم و با تلاش چهارساله همه همکاران و برنامه ریزی‌های مختلف، امروز این نرخ در پایان تابستان ۱۴۰۰ به ۱۴ درصد رسیده است.

وی به زلزله آبان سال 96 در استان اشاره کرد و افزود: این زلزله ۴۷ درصد استان را تحت تاثیر قرار داد و بازسازی حجم عظیم ویرانی های آن کار بسیار دشواری بود اما خوشحالم که توانستیم از آن تهدید و بحران بزرگ یک فرصت بسازیم.

مدیر ارشد استان عنوان کرد: زلزله صدای مطالبه‌گری کرمانشاه را از سطح استانی خارج و در یک سطح ملی مطرح کرد. همچنین امروز برخی نهادهای بسیار معتبر به دنبال تدریس درس های چگونگی مدیریت این زلزله و بازسازی حجم عظیم ویرانی های آن، در سطح بین المللی هستند.

بازوند در ادامه به اثرات توسعه ای سند نفت و گاز استان اشاره کرد و گفت: امروز پروژه هایی با حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان در قالب این سند شروع شده که تغییر بزرگی در توسعه استان ایجاد خواهد کرد.

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به کلانشهر شدن کرمانشاه و موقعیت ارتباطی مرکز استان با چهار استان غرب کشور،گفت: مطالبه مرکزیت غرب کشور برای کرمانشاه باید یک خواست جدی و مهم باشد بنابراین در این چهار سال همواره در این راستا با توسعه زیرساخت های ارتباطی مانند احداث بزرگراه بیستون – حمیل، اضافه شدن یک باند فرودگاه و همچنین دهکده لجستیک بندر خشک در صدر برنامه های استانداری اقداماتی انجام و کارهایی هم در حال پیگیری است.

بازوند همچنین با تاکید بر فراهم شدن زیرساخت ها برای توسعه استان مانند راه ارتباط و استفاده از مزایای بودجه کلان شهری برای توسعه شهر کرمانشاه، یکی از دیگر اقدام های دوره مدیریتی خود را بازگشایی مرز خسروی برای تردد زائران اباعبدالله الحسین (ع) اعلام کرد.

منبع: ايسنا

دیدگاهتان را بنویسید