عزم جدی شورای ششم برای افزایش ماندگاری زائر

عزم جدی شورای ششم برای افزایش ماندگاری زائر

 رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شورای ششم تمام تلاش خود را در جهت کمک به افزایش ماندگاری زائر در مشهد انجام می‌دهد.

مجید طهوریان‌عسکری در حاشیه بازدید از بافت تاریخی توس و آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی، اظهارکرد: همزمان با وجود بارگاه منور رضوی در مشهدالرضا(ع)، به‌ عنوان یک شهر دارای هویت و قدمت، فرصت‌های تاریخی مختلفی برای بهره‌مندی زائر و گردشگر در منطقه توس و رونق بیش‌ از پیش این بافت وجود دارد.

وی با بیان اینکه خطه توس زادگاه بیش از ۴۰۰ اندیشمند و شاعر است، گفت: اگر می‌خواهیم در حوزه‌های مختلف تاریخی و تمدنی مشهدالرضا(ع) گفت‌وگوهایی داشته باشیم، بی‌شک توس فرصت گرانبهایی است که البته تمام این فرصت محدود به آرامگاه فردوسی نمی‌شود.

طهوریان عسکری افزود: حکیم ابوالقاسم فردوسی قله ادبیات حماسی است و به واسطه علم، دانش و حکمت او چهره‌های اندیشمندی از این خطه برخاسته‌اند.

رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس با بیان اینکه شورای ششم تمام تلاش خود را در جهت کمک به افزایش ماندگاری زائر در مجموعه شهر مشهد خواهد داشت، تصریح کرد: ادبیات، یکی از موضوعات مهم در حوزه انقلاب اسلامی است و در کنار زیارت بارگاه منور رضوی، تلاش می‌کنیم با نگاه فراگیر جهانی، توس را رونق‌بخشی کنیم تا شاهد حضور بیشتر زائر در جهان‌شهر برکت و کرامت باشیم.

طهوریان عسکری گفت: باید باورمند بود که در حوزه فرهنگی هم می‌توان سرمایه‌گذاری اقتصادی کرد و صنعت فرهنگی را رونق داد.

وی افزود: «توس» زادگاه اقتصاد و صنعت فرهنگی است و امیدواریم شهرداری مشهد در این حوزه نیز موفق شود.

تکریم فردوسی حکیم، رویکرد شورای ششم است

مهدی ناصحی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد همچنین گفت: فردوسی، قله ادبیات فارسی بوده و با توجه به ظرفیت‌های بسیار زیادی که شعر و ادبیات فارسی برای توسعه فرهنگ ایران اسلامی دارد، این مهم باید مورد توجه مردم و مسئولان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تکریم حکیم ابوالقاسم فردوسی، یکی از رویکردهای اصلی شورای ششم است، گفت: امیدواریم با هماهنگی سایر دستگاه‌های مربوطه بتوانیم فعالیت‌های خوبی در شان حکیم توس انجام دهیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: فعال کردن ظرفیت‌های بافت تاریخی توس بدون توجه به ساکنان آن میسر نیست، چرا که آن‌ها حافظان این حریم هستند و دستگاه‌های مرتبط باید پای‌کار بیایند که از این بافت اجتماعی به ‌عنوان مقوم فضای فرهنگی برای جذب گردشگر بهره گرفت.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، ناصحی افزود: مردم نباید احساس کنند که ما مزاحم زندگی جاری آن‌ها هستیم؛ فضاهای فرهنگی، تاریخی و عمومی همیشه باید از پیوست اجتماعی نیز برخوردار باشند و مردم در کنار خدمت‌رسانی به مراجعه‌کنندگان و بازدیدکنندگان، زندگی عادی خود را نیز داشته باشند.

وی ادامه داد: امیدواریم مدیریت استان و میراث فرهنگی، با انعطاف بیشتری در قالب طرح‌ تفصیلی، موجبات حضور مردمی در بافت را رقم بزنند و شان و جایگاه فضای فرهنگی توس را حفظ کنیم.

منبع: ايسنا

دیدگاهتان را بنویسید