شرکت‌های دانش‌بنیان، موتور محرک رونق تولید هستند

شرکت‌های دانش‌بنیان، موتور محرک رونق تولید هستند
استاندار قزوین گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان با محوریت ارائه خدمات در حوزه اقتصاد، موتور محرک رونق تولید هستند و باید از ظرفیت آن‌ها نهایت بهره‌برداری متناسب با نام‌گذاری سال صورت گیرد.

به گزارش ایسنا منطقه قزوین، عبدالمحمد زاهدی ظهر امروز در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان قزوین اظهار کرد: هیچ دلیلی ندارد که همه شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدی باشند چون ارائه فعالیت‌های خدماتی نیز از پیش‌فرض‌های اساسی برای رونق تولید است.

وی در خصوص مشکلات شرکت دانش‌محور البرز که در این جلسه به آن‌ها پرداخته شد، خاطرنشان کرد: نبود فضای مناسب از مشکلات اساسی این واحد است و باید مکانی خاص برای فعالیت‌های این شرکت و سایر شرکت‌های دانش‌بنیان در استان در نظر گرفته شود.

زاهدی با تأکید بر برون‌سپاری خدمات از سوی دستگاه‌های دولتی، عنوان کرد: دستگاه‌های دولتی می‌توانند ارائه خدمات را به بخش‌های خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان واگذار کرده و در قالب یک توافق مشترک با شرکت‌ها زمینه فعالیت آن‌ها را افزایش دهند.

استاندار قزوین به مشکلات شرکت دانش‌بنیان آب آرا که در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی امروز به آن‌ها پرداخته شد، اشاره کرد و گفت: این شرکت در حوزه طراحی آب نمای مدرن موزیکال و پیشرفته در استان فعالیت می‌کند و لازم است که اطلاعات کاملی از نحوه فعالیت این شرکت به دهیاری‌ها و شهرداری‌های استان ارسال شود تا شاهد رونق بیشتر جاذبه‌های گردشگری استان و فعالیت این شرکت باشیم.

این مسئول به مشکلات مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و افزود: برای حل مشکلات مالیاتی این شرکت‌ها باید رئیس سازمان امور مالیاتی استان قزوین هفته‌ای یک‌بار در پارک علم و فناوری حضور پیداکرده و مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان را بررسی کند.

مسئول ارشد اجرایی استان ادامه داد: مشکل اصلی این واحدها عدم اطلاع از قوانین مالیاتی و بازار است و باید یک برنامه آموزشی مدون و جامع برای این شرکت‌های نوپا فراهم شود.

زاهدی در خصوص صادرات و واردات واحدهای دانش‌بنیان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون اتاق بازرگانی و اتحادیه صادرکنندگان استان آماده همکاری با این شرکت‌ها را دارند و این واحدها به‌جای دغدغه صادرات و واردات باید روی تولید دانش‌بنیان تمرکز کنند.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها باید ظرف مدت یک هفته گزارشی در حوزه کسب‌وکار ارائه کنند و هرگونه کوتاهی دستگاه‌ها در این زمینه به معنی اهتمام نداشتن به رونق تولید و کسب‌وکار است.

زاهدی در پایان یادآور شد: فعالیت ستاد اقتصاد مقاومتی استان در سال گذشته و کسب رتبه برتر در کشور باید محرکی به‌منظور تلاش بیشتر در سال جاری باشد و باید دستگاه‌های اجرایی استان در سال رونق تولید اهتمام و تلاش بیشتری از خود نشان دهند.

دیدگاهتان را بنویسید