شرایط سد گاوازنگ زنجان پایدار است

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با اشاره به پایدار بودن شرایط سد گاوازنگ، گفت: مسیل پایین‌دست سد توسط برخی افراد تصرف شده بود که اقدامات برای بازگشایی این مسیل در حال انجام است.

علی باقری در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، اظهار کرد: آب ورودی به سد گاوازنگ از دو حوزه است که آب یکی از حوزه‌ها به مسیر دیگری هدایت شده و آب حوزه دیگر نیز به‌ وسیله شیرفلکه‌های موجود در حال مدیریت است و مشکل خاصی نداریم.

وی تصریح‌ کرد: البته در مسیل پایین‌دست تصرفاتی رخ داده که باعث بروز مشکلاتی می‌شود، به همین خاطر از شب گذشته شهرداری زنجان در حال بازگشایی مسیل و رفع تصرفات است و قطعا هفته آینده کار به اتمام می‌رسد و این در شریطی است که مسیل زنجانرود نیز از هفته آینده پاکسازی خواهد شد.

این مسئول با اشاره به اینکه متاسفانه در سال‌های گذشته حریم و بستر رودخانه‌ها توسط مردم تصرف شده است، گفت: این موضوع در زمان بارندگی باعث بروز مشکل می‌شود، به همین‌ خاطر باید با برنامه‌ریزی، مانع انجام این کار شده و از بروز خسارت ممانعت به عمل آوریم.

وی با تاکید بر اینکه با همکاری فرمانداران، آزادسازی بستر و حریم رودخانه‌ها و تملک آن انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: با بهبود وضعیت قطعا همه موارد در این حوزه احصا شده و با موارد غیرقانونی برخورد خواهد شد.

منبع: ايسنا

دیدگاهتان را بنویسید