سگهای مینیاتوری معضلی آزار دهنده برای مردم

سگهای مینیاتوری معضلی آزار دهنده برای مردم

ایسنا/همدان فرمانده انتظامی شهرستان ملایر نگهداری و گرداندن سگهای مینیاتوری را معضلی آزاردهنده برای مردم و تحفه غرب در جامعه دانست .

سرهنگ محمد باقر سلگی اظهار کرد: برخورد با معضل سگ‌گردانی از مطالبات جدی مردم بوده و  پلیس خود را مکلف می‌داند که به این خواسته مردم توجه کند.

سلگی با اشاره به اینکه سگ‌گردانی توسط برخی افراد خاص در جامعه ما رنگ عادی به خود گرفته است، مطرح کرد: براساس قانون و انتظارات عموم شهروندان این بساط آزار دهنده باید از جامعه رخت بر بندد.

وی ادامه داد: در واقع ارزش‌های اجتماعی برای این به وجود آمدند تا مردم ما احساس امنیت کنند و در این ارزش‌های ناب انسانی  و اسلامی به راحتی زندگی کرده و نفس بکشند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ملایر سگ‌گردانی را تهدیدی علیه بهداشت عمومی تلقی کرد و گفت: احتمال صدمه و ایراد جراحت از سوی سگ‌ها به مردم و به‌ویژه کودکان و سالمندان وجود دارد. در همین راستا پلیس ابتدا اقدام به تذکر، سپس اخذ تعهد و در نهایت معرفی فرد خاطی به مراجع قضائی خواهد کرد.

سلگی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۷۰۰ بیماری مشترک بین انسان و حیوانات شناسایی شده است، افزود: حدود ۸۰۰ مورد آن از طریق سگ قابل انتقال است که می‌تواند موضوع قابل تأملی برای افرادی که از نزدیک با آن مواجه هستند، باشد.

وی افزود : از سوی دیگر انتشار تصاویر سلبریتی‌ها همراه با سگ در فضای مجازی نیز خود سبب گسترش این ناهنجاری اجتماعی شده و برخی از جوانان و نوجوانان به تقلید از آنها به این کار روی می‌آورند.

به‌گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی پلیس، این مقام مسئول ارائه آموزش در خصوص مخاطرات نگهداری سگ را بر برخورد قهری مقدم دانست و گفت: پلیس می‌تواند با همکاری سایر دستگاه‌ها مانند شهرداری، دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل دامپزشکی، صداوسیما و دیگر رسانه‌ها آموزش‌های لازم را به عموم شهروندان و خصوصا افراد سگ گردان ارائه کند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ملایر در پایان با اشاره به عدم آگاهی تعداد محدودی از شهروندان از مفاد قانونی مرتبط با سگ‌گردانی، یادآور شد: بر اساس ماده ۵۲۲ و تبصره آن به روشنی گفته  شده است که اگر کسی سگ خود را به خیابان بیاورد و توان کنترل آن را نداشته باشد، مقصر شناخته می‌شود، یعنی مانند آن است که به‌طور عمد سگ را برای صدمه به دیگران، از خانه خارج کرده است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید