سرمایه گذاری ۲۸۰ میلیارد تومانی در بخش صنعت خراسان شمالی طی امسال

سرمایه گذاری ۲۸۰ میلیارد تومانی در بخش صنعت خراسان شمالی طی امسال

ایسنا/خراسان شمالی معاون صنایع و معادن سازمان صمت خراسان شمالی از سرمایه گذاری ۲۸۰ میلیارد تومانی در بخش صنعت این استان طی امسال خبر داد.

علی اصغر رضازاده در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: طی نیمه نخست سال جاری با صدور ۲۱ پروانه بهره برداری در بخش صنعت، رقم ۲۸۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شد.

وی گفت: با صدور این تعداد از پروانه های بهره برداری برای ۲۹۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

رضازاده افزود: از مجموع ۳۳۳ پروانه بهره برداری صنعتی صادر شده و حدود سه هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری، برای ۱۳ هزار و ۳۰۰ نفر در استان اشتغال زایی شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد واحد صنعتی، ۳۰ واحد غیرفعال و تعدادی نیز با ظرفیت کمتر از ۶۰ تا ۷۰ درصد فعالیت دارند.

این مقام مسئول علت کاهش ظرفیت تولید این واحدها را عدم تأمین نقدینگی، بدهی های بانکی، تأخیر و تخصیص کمتر مواد اولیه در بورس بیان کرد و ادامه داد: بعضی از واحدها از بورس سهمیه می گیرند که ممکن است مواد کمتری تخصیص داده شود به همین دلیل درصدد هستیم این واحدها را به گونه ای راهنمایی کنیم که آمار تولیداتشان را در سامانه های موجود ثبت و مواد اولیه مورد نیازشان را به طور کامل از بورس دریافت کنند.

وی تصریح کرد: از آن جایی که بازگشت واحدهای راکد به چرخه تولید هم از اولویت های کاری وزارتخانه است، مشکل این واحدها را در جلسه های کارگروه تسهیل و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مطرح و تلاش می کنیم به چرخه تولید بازگردند.

وی تاکیدکرد: شاخص صدور پروانه بهره برداری صنعتی طی ۶ ماه امسال در استان ۱۰۰ درصد تحقق یافت.

منبع: ايسنا

دیدگاهتان را بنویسید