سخنرانی علما در جامعه باید آرامش بخش باشد

سخنرانی علما در جامعه باید آرامش بخش باشد

ایسنا/کردستان نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: سخنرانی علما در جامعه باید آرامش بخش باشد، اما متأسفانه فضا در کردستان به این صورت نیست.

حجت‌الاسلام پور ذهبی امروز سه شنبه (12اسفند) در همایش پرچمداران دین و اندیشه با اشاره به نقش سخنرانی علما در جامعه اظهار کرد: حفظ وحدت و انسجام مسلمانان و جلوگیری از انشعاب جامعه از وظایف اصلی روحانیون است که ممکن است بین سیاسیون، علمای اهل سنت و شیعە و یا مردم  به وجود بیاید.

وی برخورد عالمانه را راهکار اصلی جلوگیری از ایجاد انشعاب در جامعه ذکر کرد و افزود: فضای مجازی نمی تواند به این مهم کمک کند چرا که با فضای حقیقی بسیار متفاوت است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان جلوگیری از حرف های غیر عالمانه و بدون پشتوانه اجتماعی در فضای مجازی و  به روز بودن و موضع گیری به موقع را سه عامل موثر و اصلی حفظ وحدت ذکر کرد.

وی ادامه داد: خطبه های نماز جمعه و سخنرانی به روز و مسایل دینی زیبا بیان کردن در جذب جامعه بسیار مهم است.

پورذهبی بصیرت را از دیگر عوامل موثر در تاثیرگذاری علما و روحانیون ذکر کرد و ادامه داد: انسان با بصیرت باید بتواند از الفاظ و موضع و فضای درست برای سخنرانی در منبر استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: سخنرانی علما در جامعه باید آرامش بخش باشد، اما متأسفانه فضا در کردستان به این صورت نیست.

وی گفت: در این شرایط که مردم با بیماری کرونا و فشار اقتصادی زیادی روبرو هستند نباید خاطر آن ها را با سخنرانی های اشتباه بیشتر آزرده کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان یادآور شد: علما باید با دانش و مطالعه بیشتر به دنبال تاثیرگذاری سخنرانی های به روز باشند.

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید