سازمان ملل دنبال برگزاری کنفرانس جدید برای حمایت مالی از یمن است

سازمان ملل دنبال برگزاری کنفرانس جدید برای حمایت مالی از یمن است

پس از آنکه مجموع تعهدات مالی در کنفرانس اعلام حمایت‌های مالی از کمک‌های بشردوستانه به یمن از مبلغ ۱.۶۷ میلیارد دلار فراتر نرفت، سازمان ملل نسبت به نتایج این نشست که در سطح عالی برگزار شده بود، ابراز ناامیدی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شینهوا، مارک لوکوک، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور انسانی که در کنفرانس روز دوشنبه این سازمان برای اعلام تعهدات مالی نسبت به یمن حضور داشت، در گفتگوی مطبوعاتی پس از این کنفرانس، هشدار داد در صورتی که مبالغ بیشتری تامین نشود، احتمال بروز بحران گرسنگی بزرگتری در یمن وجود دارد.

لوکوک گفت: این تعهدات مشکلی را حل نمی‌کنند، در نتیجه ما ناامید شدیم، با این مبالغ محدود ممانعت از بروز گسترده بحران گرسنگی در یمن غیرممکن خواهد بود، باید دوباره به کشورها مراجعه کنیم و از آنها بخواهیم استقبال گسترده‌تری داشته باشند.

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور انسانی افزود: باید ظرف چندماه آینده کنفرانس دیگری جهت اعلام تعهدات مالی برای یمن و جمع‌آوری مبالغ بیشتر برگزار شود.

او در ادامه گفت: ما آنها (یمنی‌ها) را رها نخواهیم کرد و به تلاش برای ترغیب جهان نسبت به کمک به آنها ادامه خواهیم داد، ما از طریق مارتین گریفیث، فرستاده ویژه‌مان به یمن تمام تلاش خود را برای اعمال فشار جهت اتمام جنگ، توقف اقدامات خصمانه و آغاز عملیات‌های نجات برای یمنی‌ها، در این راه خواهیم کرد زیرا درنهایت این تنها راه برای خروج از این باتلاق است.

لوکوک ادامه داد: “بازگشت دولت جدید آمریکا برای مشارکت در مساله یمن بهترین فرصت را برای پیشرفت در این کشور چه از نظر صلح و چه از نظر وضعیت انسانی فراهم می‌کند.”

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در این کنفرانس اعلام کرد که مجموع تعهدات مالی سال جاری از مبالغ جمع شده در سال گذشته برای کمک‌های بشردوستانه کمتر و از آنچه در کنفرانسی مشابه در سال ۲۰۱۹ تعهد داده شده بود، یک میلیارد دلار کمتر است.

پیشتر گوترش در کنفرانس اعلام تعهدات مالی برای یمن، مبلغ ۳.۸۵ میلیارد دلار را جهت حمایت از عملیات‌های انسانی در یمن طی سال ۲۰۲۱ میلادی خواستار شد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید