روند افزایشی کرونا در ۵ شهرستان استان مرکزی/نظارت ها بیشتر شود

روند افزایشی کرونا در ۵ شهرستان استان مرکزی/نظارت ها بیشتر شود

 استاندار مرکزی گفت: در ۵ شهرستان استان روند بیماری نسبت به هفته های گذشته افزایش یافته و باید نظارت های بیشتری اعمال شود.

سید علی آقازاده ۱۷ مهرماه ۱۴۰۰ در صد و دهمین جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی با اشاره به آغاز هفته نیروی انتظامی، اظهار کرد: بخش زیادی از اقتدار نظام جمهوری اسلامی مرهون تلاش ها و ایثار نیروی انتظامی است، نیروی انتظامی شهید می دهد که امنیت کشور پایدار باشد و این بزرگترین فداکاری برای ایران اسلامی است. امیدوارم این نیرو همچنان اعتماد عمومی را بیش از پیش جلب کند، مردم این نیرو را مامن امنیت خود می دانند که دستاورد بزرگی برای نیروی انتظامی به شمار می رود.

وی به ۱۷ مهر روز پست نیز اشاره کرد و گفت: پست می تواند راهکاری برای کاهش رفت و آمدها باشد و امیدواریم زیرساخت های این امر توسعه بیشتری یابد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: نگرانیم که به زودی وارد موج و پیک دیگری از بیماری کرونا شویم، در گزارش امروز دانشگاه علوم پزشکی اراک، پنج شهرستان نسبت به هفته گذشته روند افزایشی در میزان ابتلا، بستری و فوت داشته اند که این امر می تواند حاکی از این باشد که در صورت غفلت به پیک جدیدی وارد می شویم.

وی گفت: طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، در برخی از استان ها که روند نزولی بوده است، متاسفانه در هفته گذشته روند بیماری افزایش یافته و در استان مرکزی نیز نرخ کاهشی متوقف شده است. با توجه به آغاز ماه ربیع الاول و آغاز مراسم های جشن و عروسی، نگرانی ها افزایش یافته و از مردم خواستاریم که طبق دستورالعمل های بهداشتی و اجرایی عمل کنند، تالارها مجاز به فعالیت هستند، اما باید درخصوص ظرفیت جشن ها و رعایت پروتکل ها حساس باشند.

آقازاده با بیان اینکه استان مرکزی همچنان یکی از استان های خوب در رعایت پروتکل های بهداشتی است و در زمینه واکسن نیز به ۷۰ درصد نزدیک می شویم، گفت: مردم استان همراهی بالایی داشتند و در زمان خاص بودن شرایط کشور، این استان وضعیت مطلوبی داشت و امیدواریم این همکاری در آینده نیز ادامه داشته باشد.

وی تصریح کرد: شهرستان های اراک، تفرش، خمین، زرندیه و شازند روند افزایشی بیماری را داشته اند که باید در قبال این شهرستان ها نظارت بیشتری اعمال شود و دلایل این افزایش این مدنظر قرار گیرد.

استاندار مرکزی با بیان اینکه در تعطیلات اخیر میلیون ها سفر در کشور انجام شد و ترافیک سنگینی در جاده ها شاهد بودیم و این سفرها قطعا بیماری را تشدید می کنند، افزود: این باور که واکسن زده ایم و مبتلا نمی شویم در واقع ساده انگاری است، تجربه ثابت کرده است که افرادی که واکسن می زنند در صورت عدم رعایت پروتکل ها در خطر ابتلا به ویروس هستند و باید ضمن تلاش برای افزایش استقبال نسبت به واکسیناسیون، رعایت شیوه نامه بهداشتی در دستور کار قرار گیرد و از رفت و آمد بیهوده در فضای عمومی نیز باید اجتناب کرد.

وی تاکید کرد: شهرداری در پیاده راه امیرکبیر مکانی را تجهیز کند و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهد تا یک مرکز واکسیناسیون در این نقطه از شهر فعال شود.

آقازاده گفت: استان در طول ۱.۵ سال اخیر اقدامات و پیشنهادات مثبتی در مواجهه و مقابله با بیماری کرونا داشته است و حتی گاهی پیشنهاداتی جلوتر از ستاد ملی داشت و با توجه به تغییر اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا لازم است که گزارشی از اقدامات و تصمیمات استان به ستاد ملی ارائه شود، به عنوان مثال سه هفته پیش تصمیم به لغو دورکاری گرفتیم و امروز ستاد ملی تصمیم گرفت و بسیاری از مصوبات استان می تواند منشا اقدامات مثبتی در ستاد ملی و یا باقی استان ها باشد.

منبع: ايسنا

دیدگاهتان را بنویسید