رقابت بیش از ۲۲ هزار کنکوری در کهگیلویه و بویراحمد

رقابت بیش از ۲۲ هزار کنکوری در کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد نماینده سازمان سنجش در دانشگاه یاسوج گفت: ۲۲ هزار و ۲۲۵ داوطلب کهگیلویه و بویراحمدی در کنکور سراسری ۱۴۰۰ با هم به رقابت می پردازند.

سیاوش باقری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه ۶۰ درصد داوطلبان کنکور امسال خانم هستند، افزود: کنکور سراسری امسال در ۶ شهر استان کهگیلویه و بویراحمد شامل؛ یاسوج، گچساران، دهدشت، لیکک، چرام و لنده برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: شرکت کنندگان در رشته ریاضی ۹۳۵ نفر، تجربی ۱۱هزار و ۲۷۷ نفر، انسانی ۷۳۱۴ نفر، هنر ۱۰۱۳ نفر و زبان خارجی ۱۶۸۶ هزار نفر هستند.

نماینده سازمان سنجش در دانشگاه یاسوج با اشاره به اینکه این آزمون در چهار روز و از چهارشنبه نهم تا شنبه دوازدهم تیر ماه و صرفا در نوبت صبح برگزار و در نوبت عصر نیز کار ضدعفونی حوزه‌ها انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: همه حوزه‌های امتحانی از ساعت ۶:۳۰ صبح باز هستند و همه داوطلبان باید با ماسک سه لایه در آزمون شرکت کنند.

باقری با بیان اینکه فردا صبح چهارشنبه  ۹ تیر داوطلبان گروه آموزشی هنر با هم رقابت می‌کنند، تصریح کرد: صبح روز پنجشنبه ۱۰تیر داوطلبان گروه‌های آموزشی علوم ریاضی و علوم انسانی و صبح روز جمعه ۱۱تیر هم داوطلبان گروه آموزشی علوم تجربی در این رقابت علمی با دیگر همه رشته‌های خود در سراسر کشور رقابت می‌کنند.

نماینده سازمان سنجش در دانشگاه یاسوج با بیان اینکه صبح شنبه ۱۲ تیرماه داوطلبان گروه آموزشی زبان‌های خارجی شرکت می‌کنند، ادامه داد: داوطلبان کنکور و همراهنشان برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا حتما دستور العمل‌های بهداشتی از جمله زدن ماسک و فاصله فیزیکی را رعایت کرده و از تجمع جلوی حوزه‌های برگزاری آزمون خودداری کنند.

باقری با اشاره به اینکه از روز یک شنبه ۶ تیر کارت ورود به جلسه کنکور روی سایت سازمان سنجش قرار گرفتف بیان کرد: از امروز سه شنبه ۸ تیر کار ستاد رفع نواقص شروع شده و داوطلبانی که مشکل کارت دارند به این ستاد مراجعه کنند.

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید