در خانه بمانیم و زنجیره انتقال کرونا را قطع کنیم

در خانه بمانیم و زنجیره انتقال کرونا را قطع کنیم

ایسنا/قزوین مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قزوین با تأکید بر اینکه در خانه بمانیم و زنجیره انتقال را قطع کنیم، گفت: با مسافرت بیماری را از منطقه آلوده به منطقه پاک منتقل خواهیم کرد و شیوع آن را گسترش خواهیم داد؛ با توجه به اینکه کرونا درمان قطعی ندارد و تنها راه عدم ابتلا به آن پیشگیری است پس بهتر است برای این امر در منزل بمانیم تا مبتلا نشویم.

دکتر محمدصادق بابایی، مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قزوین در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تبریک سال نو اظهار کرد: با توجه به این که ویروس کرونا بسیاری از کشورها از جمله ایران را درگیر کرده است و سرایت بالایی دارد توصیه می‌کنیم مردم از مسافرت بپرهیزند.

وی ادامه داد: حضور طولانی افراد در خودرو امکان ابتلای آن‌ها را به کرونا افزایش می‌دهد و اگر کسی ناقل باشد بقیه را نیز مبتلا خواهد کرد بنابراین مسافرت بر آمار بیماران اضافه می‌کند پس بهتر است در خانه بمانیم و زنجیره انتقال را قطع کنیم.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قزوین خاطرنشان کرد: با مسافرت بیماری را از منطقه آلوده به منطقه پاک منتقل خواهیم کرد و شیوع آن را گسترش خواهیم داد؛ با توجه به اینکه کرونا درمان قطعی ندارد و تنها راه عدم ابتلا به آن پیشگیری است بهتر است برای این امر در منزل بمانیم تا مبتلا نشویم.

وی تصریح کرد: بسیاری از افراد حامل و ناقل بیماری هستند و علائمی ندارند بنابراین دید و بازدید احتمال ابتلا را افزایش خواهد داد و همین امر موجب گسترش اپیدمی خواهد شد؛ مردم می‌توانند با تلفن، فضای مجازی و تماس تصویری حال یکدیگر را بپرسند و از تعطیلات نوروز برای در کنار هم بودن استفاده کنند.

بابایی با تأکید بر اینکه همه اقشار جامعه باید به هشدارها توجه کرده و موضوع را جدی بگیرند، عنوان کرد: قرنطینه چین موجب ریشه‌کن کردن این بیماری شد، ما هم با ماندن در منزل می‌توانیم این موضوع را محقق کرده و بدین‌واسطه سلامتی خود و دیگران را حفظ کنیم.

وی اشاره کرد: ممکن است با مسافرت مردم نیمی از جمعیت کشور درگیر این بیماری شوند؛ اگر دقت نکنیم و به سلامت خود و دیگران اهمیت ندهیم شاید شاهد اتفاقات ناگواری باشیم به همین جهت باید از رفت و آمد بپرهیزیم.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قزوین گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در تنویر افکار عمومی دارند و در این میان رسالت بزرگی بر گردن آن‌هاست با اطلاع‌رسانی صحیح و دعوت از سوی رسانه‌ها می‌توانیم شاهد حضور مردم در خانه‌ها باشیم که این امر می‌تواند به ریشه ‌کن کردن کرونا منجر شود.

وی افزود: در گذشته با کمک و همت مردم بیماری‌هایی مانند مالاریا و فلج‌اطفال را در کشور ریشه‌کن کردیم اگر مردم جدیت داشته باشند می‌توانند این بیماری را نیز ریشه‌کن کنند و در این میان رسانه‌ها نقش کلیدی و مهمی در حساس‌سازی مردم دارند.

بابایی بیان کرد: در حال حاضر حساسیت موضوع در مردم ایجاد نشده است و رسانه‌ها باید اهمیت موضوع را برای قرنطینه کردن و حضور در منزل برای مردم گوش‌زد کنند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قزوین یادآور شد: در حال حاضر مشاهده می‌کنیم مردم در نانوایی‌ها، قنادی‌ها، فروشگاه‌های بزرگ و داروخانه‌ها برای خرید تجمع می‌کنند بهتر است با مدیریت فروشگاه و یا مرکز مورد نظر یک نفر مدیریت افراد را برعهده گیرد تا بر اساس موقعیت و فضای فیزیکی مکان فاصله یک متری افراد از یکدیگر رعایت شود تا شاهد ابتلای مردم به این ویروس نباشیم.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید