دبیرکل اتحادیه مشاغل تونس: رئیس‌جمهور می‌خواهد کل دولت برکنار شود نه وزرای فاسد

دبیرکل اتحادیه مشاغل تونس: رئیس‌جمهور می‌خواهد کل دولت برکنار شود نه وزرای فاسد

در پی تشدید بحران سیاسی در تونس، دبیرکل اتحادیه مشاغل این کشور، بزرگترین تشکل صنفی تونس اعلام کرد، رئیس‌جمهور می‌خواهد تمام دولت را برکنار کند نه فقط چند وزیر.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نورالدین الطبوبی، دبیرکل مشاغل تونس گفت: قیس سعید، رئیس‌جمهور می‌خواهد تمام دولت برکنار شود نه فقط وزرایی که متهم به فساد شده‌اند.

وی گفت: بحران اصلاحات وزارتی نتیجه اختلافات میان قیس سعید و راشد الغنوشی، رئیس پارلمان است.

راشد الغنوشی اخیرا نامه‌ای برای قیس سعید فرستاد که شامل طرحی برای حل بحران کنونی از طریق برگزاری دیدار سه‌جانبه میان نخست‌وزیر، رئیس‌جمهور و رئیس پارلمان است.

تونس درحال حاضر شاهد بحرانی در قانون اساسی است. قیس سعید با ادای سوگند وزرای جدیدی که براساس اصلاحات دولتی تعیین شده‌اند، به دلیل اتهامات فساد مخالف است.

سعید به اصلاحات دولتی معترض است و می گوید در این اصلاحات به متنی که در قانون اساسی آمده است، احترام گذاشته نشده و برخی وزرای پیشنهادی در پرونده‌های فساد دست دارند.

اواسط فوریه هشام المشیشی، نخست‌وزیر تونس تعدادی از وزرای دولتش را برکنار کرد و تعداد دیگری را به عنوان جانشین تا زمان تعیین وزرای جدید به کار گماشت.

المشیشی اواسط ژانویه اصلاحات وزارتی انجام داد که شامل ۱۱ پست وزارتی از جمله وزارت کشور، دادگستری، بهداشت و غیره است. این اصلاحاتی بود که قیس سعید با آن مخالفت و اعلام کرد که برخی وزررای جدید تضاد در منافع دارند و هیچ زنی بین وزرا نیست اما المشیشی بعد از اینکه رأی اعتماد پارلمان را گرفت اصلاحات انجام داد.

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید