خسارت سیل به اراضی و باغات کشاورزی خرم‌دره

فرماندار خرم‌دره، از خسارت سیل به اراضی و باغات کشاورزی این شهرستان خبر داد.

حجت محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، با اشاره به آماده‌باش کامل نیروهای بحران در این شهرستان، اظهار کرد: بارش‌های اخیر به زمین‌های زراعی و باغات خسارت زده است که بعد از جمع‌بندی کامل و دقیق شدن آمارها میزان خسارت اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه تلفات دامی و انسانی در شهرستان گزارش نشده است، ادامه داد: برخی از خانه‌های قدیمی و غیرمستحکم در روستاها تخریب شده‌اند که امیدواریم روستاییان با استفاده از تسهیلات بنیاد مسکن نسبت به مقاوم‌سازی و بهسازی مسکن‌های روستایی اقدام کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای گذراندن سیزده‌بدری آرام در شهرستان اندیشیده شده است، تصریح کرد: نیروهای انتظامی در کنار سد‌های مانند خلیفه‌لو و شویر مستقر شده‌اند تا مردم به آب‌ها نزدیک نشود.

محمدی با تاکید بر اینکه از شهروندان می‌خواهیم در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌های سیل در روز طبیعت اطراق نکنند، تصریح کرد: اقدامات خطرآفرین تنها جان شهروندان را به مخاطره می‌اندازد.

فرماندار شهرستان خرم‌دره با اشاره به اینکه در حال حاضر آب‌گرفتگی در شهر خرم‌دره نداشته و تردد عادی است، اظهار کرد: در طی شب‌هایی که شاهد بارش نزول نعمت الهی در شهرستان بودیم برخی از   معابر در شهر دچار آب‌گرفتگی شدند که این امر نیز به دلیل فشار خارج از ظرفیت جداول بود.

وی تاکید کرد: با اقدامات انجام شده از جمله آماده‌سازی گونی‌های شن و چیدمان آن‌ها در مسیرها از ورود سیل به خانه‌های مردم و تخریب اموال‌شان جلوگیری به عمل آمد.منبع: ايسنا

دیدگاهتان را بنویسید