خرید آجیل برای کودکان+10 فایده مهم آن

 

مواد غذایی مفید و انرژی‌بخش می‌تواند کودکان سرزنده، سالم و با نشاط‌تری را به جامعه ما هدیه دهد. اهمیت این موضوع در سرنوشت کودکان ما آنقدر زیاد است، که باید آن را در اولویت خود برای کودکانمان قرار دهیم. کودکانی که از همان ابتدای مسیر زندگی می‌آموزند که برای سلامت خود اهمیت قائل باشند، می‌توانند در بسیاری از جنبه‌های زندگی موفق‌تر عمل کنند.همواره توصیه می‌شود که خرید آجیل به جای خرید تنقلات مضر را به کودکان خود بیاموزید. خرید آجیل مخلوط و استفاده روزانه از آن می‌تواند به رشد ذهنی و جسمی کودکان کمک بسیار زیادی کند.

علاوه بر کمک به رشد می‌تواند باعث پیشگیری از ابتلای کودکان به بسیاری از بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان و دیابت شود.

اما چرا آجیل‌ها برای سلامت کودکان ما آنقدر که توصیه می‌شود مفید هستند؟ در این متن سعی کرده‌ایم با بررسی ده فایده مهم مصرف آجیل به این موضوع بپردازیم که مصرف آجیل چه فوایدی برای کودکان ما می‌تواند داشته باشد. 

Healthy Nuts for Children

1.تاثیر فیبر بر هضم راحت‌تر 

فیبرها از آنجا که به بهبود عملکرد روده‌ها کمک می‌کنند، سلامت دستگاه گوارش را تضمین می‌کنند. آجیل‌ها نیز منابعی غنی از فیبر هستند. پس با خرید آجیل مخلوط می‌توانیم سلامت دستگاه گوارش کودکانمان و عملکرد آن را بهبود ببخشیم.

2.تامین انرژی کودک

دنیای کودکانه، دنیایی پر از جنب و جوش و تحرک است. بدن کودک نیاز دارد که انرژی این جنب و جوش را تامین کند. اما ممکن است انتخاب های بد باعث بشود تامین این انرژی در بزرگسالی پیامد‌های بدی را برای کودک داشته باشد. 

آموختن رژیم غذایی مفید به کودک مهم‌ترین آموزشی است که سلامت آنها را تا میزان زیادی تامین می‌کند. پس بهتر است از کودکی بیاموزند که می‌توانند پر انرژی و فعال باشند اما لازم است برای تامین انرژی لازم برای این جنب و جوش از مواد مغذی و مفید استفاده کنند و گزینه‌های مضر را از رژیم غذای خود حذف کنند.

3.خواب شبانه مناسب 

مغزیجات در خود مقدار مناسبی ملاتونین دارند، ملاتونین را به عنوان هورمون خواب می‌شناسندو موجب می‌شود که خواب شبانه کودک بسیار عالی باشد. همه ما می‌دانیم که خواب مناسب به میزان بسیار بالایی، بر عملکرد فرد تاثیر می‌گذارد. پس برای این که عملکرد کودکتان در طول روز بالا باشد حتما به او مواد غذایی را بدهید که تاثیر مثبتی بر خواب مناسب او داشته باشد.

4.کاهش چربی دور شکم و تناسب اندام

با این‌که میزان کالری در آجیل‌ها نسبتا بالا است، اما به دلیل  داشتن فیبر، باعث جذب سریعتر چربی‌های بدن می‌شوند. پس مصرف  به اندازه آن‌ها باعث از بین رفتن چربی‌های زائد بدن می‌شود. به همین علت است که پزشکان توصیه می‌‌کنند که خرید آجیل مخلوط را جایگزین مصرف تنقلات مضر کودکانمان کنیم.

Roasted vs raw nuts: Which is more nutritious? | The Times of India

5.بهبود عملکرد قلب 

پتاسیم فشار خون را کاهش داده و ریتم قلب را ثابت می‌کند. همین موضوع باعث می‌شود که مواد غذایی حاوی پتاسیم  بر حفظ سلامتی قلب بسیار زیاد تاثیر‌گذار باشند. 

منیزیم نیز با افزایش انعطاف پذیری رگ‌های خونی، سبب بهبود خون رسانی می‌شود، خون رسانی بهتر هم یعنی حمل بهتر اکسیژن در بدن و حمل بهتر اکسیژن هم موجب تنظیم ضربان قلب  می‌شود.

امگا3 نیز باعث منظم شدن ریتم ضربان قلب می‌شود که این اسید چرب را نیز می توان به وفور در آجیل‌ها یافت.

6.پیشگیری از دیابت 

اگر از همان کودکی، به فرزندانمان بیاموزیم که غذاهای دارای چربی های غیر اشباع را جایگزین چربی های اشباع کنند به آنها در سلامت قلب و عروق و پیشگیری از دیابت بسیار کمک کرده‌ایم.  دیابت بیماری پنهانی است که باید از همان کودکی با یادگیری مصرف درست مواد غذایی مفید آن را به کودکانمان بیاموزیم تا از مبتلا شدن به آن جلو گیری کنند.

7.آهن برای کم خونی 

آهن از جمله مواد معدنی است که برای بدن بسیار مهم هستند. آهن در واقع در حمل اکسیژن به سلول های توسط هموگلوبین نقش اساسی دارد  پس به این دلیل است که کم بودن آهن ممکن است موجب رنگ پریدگی و بی‌حالی کودک دلبند شما شود. خرید آجیل مخلوط و قرار دادن آن در رژیم غذایی کودک، منبع غنی از آهن را در رژیم غذای او تامین می‌کند.

8.استحکام و رشد بهتر استخوان‌ها 

کلسیم موجود در آجیل باعث رشد بهتر استخوان‌ها می‌شود و از پوکی استخوان نیز جلوگیری می‌کند. برای تقویت قوای بدنی و استحکام استخوان‌ها، مصرف روزانه آجیل‌ها می‌تواند منبعی از کلسیم باشد.

 

The Health Benefits of Nuts for Children - You are Mom

9. کاهش خطر سرطان

آنتی اکسیدان علاوه‌ بر کاهش در روند پیری، باعث  تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. تحقیقات نشان داده کسانی که مواد غذایی دارای آنتی اکسیدان را در برنامه غذایی خود می‌گذارند خطر ابتلا به سرطان در آن‌ها به شدت کاهش می‌یابد.

10.رشد مغز، بهبود حافظه، افزایش تمرکز

اسید‌های چرب برای تقویت قوای مغزی انسان‌ها بسیار مفید هستند. در واقع اسید‌های چرب باعث می شوند که رشد سلول‌های جدید مغزی آسان‌تر شود. تسهیل در رشد سلول‌های جدید مغزی منجر به حافظه قوی‌تر، تمرکز بیشتر و تفکر عمیق‌تر می‌شود. اما باید دقت داشته باشیم که بدن ما بسیاری از اسید‌های چرب را تولید نمی‌کند و ما تنها از راه مواد غذایی است که می توانیم آن را به بدنمان بدهیم. پس برای عملکرد بهتر ذهن کودکتان بهتر است حتما به او مواد غذایی را بدهید که دارای اسید‌های چرب هستند. 

جمع بندی

دیدیم که آجیل‌ها سرشار از پروتئین، چربی‌های مفید و ویتامین‌‌هایی هستند که نه تنها به رشد جسمانی و ذهنی کودکان ما کمک بسیار زیادی می‌کنند بلکه از آن‌ها در به وجود آمدن بیماری‌هایی که ناخواسته و بر اثر مصرف مواد غذایی مضر در بزرگسالی به وجود می آیند نیز محافظت می‌کنند. بیماری های مثل بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت ، سرطان و….

پس می‌توانیم با خرید آجیل و قرار دادن آن در رژیم غذایی کودک، به کودکانمان این پیغام را بدهیم که نه تنها خوشمزگی مواد غذایی که اکنون مصرف می‌کنند برای ما مهم است بلکه می‌خواهیم انرژی لازم برای بازی‌های کودکی آنها نیز تامین شود..

 علاوه بر آن‌چه گفته شد باید بکوشیم مواد غذایی موجود در رژیم کودک نه تنها برای سلامت جسمی مضر نباشند بلکه پیشگیری کننده از بیماری‌هایی باشند که ممکن هرانسانی در بزرگسالی گرفتار آن شود. به‌همین علت است که پزشکان خوردن روزانه یک مشت آجیل را به کودکان توصیه می‌کنند. 

واحد تحقیق و توسعه: فروشگاه لوبلی

دیدگاهتان را بنویسید