جذب ۲ میلیون تن ماده خام کشاورزی توسط صنایع تبدیلی یزد

جذب ۲ میلیون تن ماده خام کشاورزی توسط صنایع تبدیلی یزد

ایسنا/یزد مدیر صنایع جهادکشاورزی یزد با اشاره به بهره‌برداری تاکنون ۴۰۵ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی استان، گفت: این واحدها با جذب ماده خام کشاورزی برابر با دو میلیون تن و ظرفیت تولید یک میلیون و ۳۶۰ هزار تن، تعداد شش هزار و ۶۹۵ شغل ثابت را ایجاد کرده‌اند.

«علیرضا طاقه‌باف» ضمن بیان این مطلب افزود: ۱۳ هزار و ۳۴۹ فقره جواز تاسیس در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی تاکنون صادر شده است که با ظرفیت تولید بالغ بر سه میلیون و ۱۰۷ هزار تن و جذب ماده خام کشاورزی چهار میلیون و ۱۵ هزار تن با اشتغال ثابت ۱۵ هزار و ۸۰۱ نفر در سال‌های آتی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به این که در سال جاری نیز تاکنون ۳۲ فقره پروانه بهره‌برداری با ظرفیت ۳۱۵ هزار تن و جذب ماده خام ۳۵۵ هزار تن و اشتغال ثابت یک‌هزار و ۳۱۰ نفر مشغول به فعالیت هستند، گفت: تعداد جواز صادر شده در سال جاری ۱۰۳ فقره است که ظرفیت تولید ۲۱۸ هزار تنی و جذب ماده خام ۲۶۸ هزار تن را به دنبال خواهد داشت و با راه‌اندازی این واحدهای تولیدی یک‌هزار و ۱۳۲ نفر  اشتغالزایی خواهد شد.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی استان یکی از مهمترین سیاست‌های در دستور کار این بخش را کیفی‌سازی و برندسازی محصولات تولیدی صنایع تبدیلی استان به ویژه در حوزه‌های لبنی، فرآوری پسته، زعفران و خرما دانست که در این رابطه برنامه‌ریزی و اقدامات خوبی در حال انجام است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان یزد، طاقه‌باف در پایان جذب سه میلیون تن ماده خام کشاورزی را در راستای افزایش بهره‌وری و درآمد زایی کشاورزان استان از اهداف این مدیریت در سال‌های آتی برشمرد.

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید