تولید ۲۴ هزار تن محصولات کشاورزی در کشت و صنعت مغان

تولید ۲۴ هزار تن محصولات کشاورزی در کشت و صنعت مغان

ایسنا/اردبیل مدیرعامل کشت و صنعت و دامپروری مغان از تولید ۲۴ هزار و ۷۰۰ تن محصولات متنوع کشاورزی در مجتمع کشت و صنعت و دامپروری مغان خبر داد.

محسن‌زاده ۱۴ تیر در جریان بازدید از روند تولید محصولات متنوع کشاورزی در بخش زراعت در کشت و صنعت مغان اظهار کرد: امروز نقطه پایانی برداشت محصولات پاییزی در کشت و صنعت مغان بود که با تلاش یک ماهه تمامی دست‌اندرکاران موفق شدیم با یک رشد ۵۰ درصدی تولیدات بیشتری را به رغم شرایط سخت خشکسالی و بارش‌های کم در کشت و صنعت مغان شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: با تلاشی که کارشناسان حوزه زراعت در کنار عملیات به‌زراعی، کوددهی به موقع، تأمین نهاده‌ها و همچنین استفاده از روش‌های نوین آبیاری انجام دادند، ما در کشت و صنعت مغان با افزایش راندمان تولید در بخش محصولات زراعی روبه‌رو شدیم.

مدیرعامل کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: با وجود اینکه در مناطق مختلف استان با وقوع خشکسالی و کاهش بارندگی‌ها میزان تولید محصولات کاهش یافته بود اما در کشت و صنعت مغان افزایش بی‌سابقه راندمان تولید را به ویژه در غلات شاهد هستیم.

محسن‌زاده افزود: ضرورت دارد با تکمیل زنجیره تولید در این مجموعه برای سال زراعی آینده به افزایش بیشتر تولید به ویژه گندم همت کرده و زمینه رشد و بالندگی این مجموعه را فراهم کنیم.

وی تولید ۱۷ هزار تن گندم به عنوان محصول استراتژیک را در کشت و صنعت مغان یادآور شد و خاطر نشان کرد: ۳۱ درصد افزایش تولید در گندم نشان از همت و تلاش شبانه‌روزی مجموعه کارگران و کارکنان کشت و صنعت مغان است که به عنوان گندم خوراکی برای مناطق مختلف کشور بارگیری و ارسال محصول انجام شده است.

محسن‌زاده همچنین به تولید پنج هزار تن جو اشاره کرد و ادامه داد: در تولید این محصول نیز با یک جهش ۴۱ درصدی روبه‌رو هستیم.

وی تولید کلزا را نیز با افزایش ۲۱ درصدی یادآور شد و اضافه کرد: در این محصول نیز کشت و صنعت مغان موفق شد دو هزار و ۷۰۰ تن محصول با کیفیت تولید و روانه بازار مصرف به ویژه کارخانه‌های روغن‌کشی کند.

محسن‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: با پایان برداشت محصولات پاییزی به ویژه غلات، کشت محصولات تابستانی در اراضی حاصلخیز کشت و صنعت مغان شروع می‌شود که در این مرحله دانه‌های روغنی به ویژه سویا و ذرت علوفه‌ای کشت و از تولیدات آن برای زنجیره تولید دام در این مجموعه استفاده می‌شود.

و تصریح کرد: در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها تمام تلاش این مجموعه بر این است تا زمینه توانمندی اقتصادی و افزایش ظرفیت تولید با بهبود شرایط و استحصال مناسب محصولات فراهم آید.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید