تلاش برای بهره‌برداری استادیوم ۱۵ هزار نفری زنجان پیش از پایان دولت

تلاش برای بهره‌برداری استادیوم ۱۵ هزار نفری زنجان پیش از پایان دولت

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: امید است که استادیوم ورزشی ۱۵ هزار نفری تا پایان دولت به بهره‌برداری برسد.

فتح‌الله حقیقی پیش از ظهر امروز (ششم تیرماه) در آیین افتتاحیه کشوری فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان که به صورت ویدئوکنفرانس و همزمان با سراسر کشور با حضور وزیر آموزش‌وپرورش و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای قوه قضائیه، اظهار کرد: امسال نقشه راهی در ابعاد مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و … در استان تدوین شده بود که در این بخش به آموزش و پرورش و جوانان توجه ویژه‌ای شده است.

وی با اشاره به اقدام معلمان و فرهنگیان در ایام کرونا، افزود: کاری که معلمان و فرهنگیان در دوره شیوع کرونا در استان انجام دادند، بیش از دوران عادی تحصیل است. فرهنگیان و معلمان با همه بضاعت در این ایام فعالیت داشتند، به همین دلیل نباید کار آنان کم‌ارزش جلوه داده شود.

این مسئول از همکاری دانش‌آموزان و معلمان در پیشگیری از بیماری کرونا، ادامه داد: معلمان و دانش‌آموزان استان عضو جمعیت ۱۰ هزار نفری همیاران سلامت در گستره کل استان هستند و به لطف همکاری همه‌جانبه مردم، استان زنجان در پنج هفته گذشته بالاترین میزان رعایت پروتکل‌ها را داشته است.

حقیقی با بیان اینکه استان زنجان با انجام ۳۷۶ هزار تست PCR سرپایی در کشور، مقام اول را دارد و این نشان از آن دارد که به ازای هر ۱۰۰۰ نفر، ۳۷۶ تست داده‌اند، تصریح کرد: در حال حاضر ستاد کرونای استان الزامات و شرایط پیشگیرانه برای بازگشایی حضوری مدارس را بررسی و تدوین می‌کند تا فرهنگیان برای حضور در مدارس انگیزه لازم را داشته باشند.

نماینده عالی دولت در استان زنجان یادآور شد: پارسال پرداخت بودجه شهرداری‌ها منوط به پرداخت  ۵ درصد سهم آموزش‌وپرورش از جانب شهرداری‌ها شد که نتایج مثبتی را به همراه داشت. همچنین از ابتدای حضور در استان تاکنون ۲۳ هزار مترمربع فضای ورزشی به استان اضافه شده است.

استاندار زنجان با اشاره به سهم یک درصدی اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان به بخش ورزش، عنوان کرد: روز گذشته این میزان اعتبارات برای بخش ورزش در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مصوب شده و امید است که استادیوم ورزشی ۱۵ هزار نفری تا پایان دولت به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به تعطیلات تابستانی دانش‌آموزان، خاطرنشان کرد: در فضای حقیقی و مجازی برای دانش‌آموزان برنامه‌ریزی شده و این برنامه‌ریزی‌ها با رعایت الزامی پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید