برای ریشه‌کنی بی سوادی در کرمانشاه تا سال 1401 برنامه داریم

برای ریشه‌کنی بی سوادی در کرمانشاه تا سال 1401  برنامه داریم

ایسنا/کرمانشاه  استاندار کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای ریشه کنی بی سوادی در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در استان تا پایان سال ۱۴۰۱ خبر داد.

هوشنگ بازوند امروز(سوم اسفند) در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه همه دستگاه ها باید برای ریشه کنی بی سوادی پای کار باشند، اظهارکرد: بر اساس آمارهای اعلامی از سوی وزارت آموزش وپرورش، استان کرمانشاه هم اکنون ۳۰ هزار بی سواد در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال دارد که براساس وعده مسئولین آموزش وپرورش استان این افراد تا پایان سال ۱۴۰۱ باسواد شده و بی سوادی در استان ریشه کن خواهد شد.

بازوند در ادامه از مجموعه نوسازی مدارس استان کرمانشاه به عنوان یکی از دستگاه های خیلی خوب در مدیریت زلزله یاد کرد و افزود: در مدت ۱۲۰۰ روز پس از زلزله سال ۱۳۹۶ استان کرمانشاه  ۱۲۰۰ کلاس درس در استان ساخته شده که کار سختی بوده و نشان از مدیریت خوب مجموعه دارد، چون این کار نیازمند پیگیری جدی و تلاش برای جذب اعتبارات دولتی و خیرین است.

استاندار کرمانشاه همچنین از استفاده برخی از مدارس از بخاری های نفتی به عنوان یکی از  ضعف های استان یاد کرد و افزود: باید این نگرانی را در استان برطرف کنیم که البته قراردادهای مرتبط آن هم امسال منعقد شده و با تامین اعتبار در اوایل سال آینده اقدامات لازم انجام خواهد شد و در پایان نیمه اول سال ۱۴۰۰ اعلام خواهیم کرد که هیچ مدرسه ای با بخاری نفتی در استان نداریم.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات آموزشگاه های آزاد در شرایط کنونی، گفت: آموزشگاه های آزاد استان درخواست هایی برای ادامه کار خود در شرایط کرونایی برای اجرای طرح هایی مثل یارانه دستمزد و یا اختصاص مشوق بیمه ای دارند که از اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تقاضای تلاش برای حل مشکلات این آموزشگاه ها را داریم.

وی همچنین از مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه خواست تا یک پیشنهاد در بحث معافیت مالیاتی برای مطرح کردن در ستاد کرونای استان برای اخذ مجوز معافیت مالیاتی آموزشگاه های آزاد ارائه کند.

مجید یزدان پناه مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز در این نشست اظهار کرد: از سال ۱۳۹۶ تاکنون  ۵۳۳۹ نیروی کار به مجموعه شاغلین اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه اضافه شده که باید ۱۴۵۰ نفر جذب شده در مدارس غیردولتی و آموزشگاه های آزاد را هم به این آمار اضافه کرد.

یزدان پناه اشاره ای هم تجهیز ۵۰ میلیارد تومانی هنرستانهای استان داشت و ابراز امیدواری کرد: این اقدام بتواند در آموزش بهتر هنرجویان هنرستانهای استان مثمر ثمر واقع شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید