بازسازی در مناطق سیل زده خراسان شمالی صحیح انجام شود

بازسازی در مناطق سیل زده خراسان شمالی صحیح انجام شود

ایسنا/خراسان شمالی استاندار خراسان شمالی گفت: کار بازسازی در مناطق سیل زده استان باید به طور صحیح و با کیفیت انجام شود.

به گزارش ایسنا، محمد علی شجاعی در جلسه ستاد بازسازی مناطق سیل زده استان، افزود: در بازسازی مناطق سیل زده استان به هیچ وجه به دنبال کار نمایشی و استفاده از فرصت نیستیم.

وی با تصریح بر اینکه در امر بازسازی مناطق سیل زده استان در وهله نخست باید اولویت بندی کنیم، ادامه داد: راه روستایی، ابنیه و مسکن های روستایی که وضعیت فوق العاده بدی را در این استان دارند و واحدهای نگهداری دام در اولویت نخست بازسازی ها در این منطقه هستند.

شجاعی تاکید کرد: در این استان هیچ خانه خشتی و گلی آسیب دیده از سیل و بارش شدید باران تعمیر نخواهد شد بلکه بازسازی خواهند شد.

وی تصریح کرد: مذاکرات لازم انجام شده و قرار بر این شد تا در پلاک هایی که واحد مسکونی ساخته می شود با یک فاصله بسیار کم، واحد دامی نیز احداث شود و قرار بر این نیست تا بخشی از مشکل زندگی مردم حل شود و قسمتی نیز باقی بماند.

نماینده عالی دولت در استان گفت: کار بازسازی در این استان به صورت هماهنگ استانی و انسجام در مدیریت و در برنامه زمان بندی صورت می گیرد.

وی افزود: علاوه بر آن در امر بازسازی باید انسجام اجتماعی نیز ایجاد و از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و خود مردم نیز استفاده شود که در این صورت خود مردم جریان بازسازی را تقویت خواهند کرد و همراه مسئولان خواهند بود.

شجاعی در ادامه بیان کرد: بخشی از زیرساخت‌ها همچون برق و مخابرات از بستر رودخانه انتقال داده می‌شود؛ این دستگاه ها بستر رودخانه را راه روستایی تلقی کرده و باید این مشکل رفع شود و دیگر تکرار نشود چرا که بر اثر جاری شدن سیل اخیر قسمتی از این زیرساخت‌ها آسیب دیدند.
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید