بازدید 232 هزار نفر از آثار گردشگری رفسنجان در نوروز امسال

بازدید 232 هزار نفر از آثار گردشگری رفسنجان در نوروز امسال
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رفسنجان گفت: از 27 اسفند ماه سال گذشته تا امروز 17 فروردین ماه، 232 هزار گردشگر داخلی و خارجی از آثار گردشگری شهرستان رفسنجان بازدید داشتند.
به گزارش ایسنا منطقه کویر، محسن منصورآبادی ظهر امروز 17 فروردین در جمع خبرنگاران به آمار بازدید کنندگان در ایام نوروز اشاره و اظهار کرد: بیش از 500 اثر تاریخی، باستانی و گردشگری در رفسنجان داریم که برخی از آنها شامل بزرگترین خانه خشتی جهان، دره راگه، موزه مردم شناسی، کاروانسرای شاه عباسی، درخت 1500 ساله پسته در اودرج، بازار و تپه های شنی ماسه ای، قلعه ها، دریاچه شور در منطقه نوق، جاذبه های طبیعی اودرج، داوران، دره دُر و … در شهر ها و بخش های مختلف رفسنجان هستند.

وی با بیان اینکه 70 اثر تاریخی، تفریحی و گردشگری رفسنجان به ثبت ملی رسیده است، تصریح کرد: از 27 اسفند ماه سال گذشته تا امروز 17 فروردین ماه، 232 هزار گردشگر داخلی و خارجی از آثار گردشگری شهرستان رفسنجان بازدید داشتند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رفسنجان توضیح داد: در ایام نوروز امسال بالغ بر 30 هزار نفر از بزرگترین خانه خشتی حاج آقا علی،  8 هزار نفر از دره راگه، 7 هزار نفر از کاروانسرای شاه عباسی، 10 هزار نفر از مسیر گردشگری خیابان بنفشه شهر رفسنجان و بیش از 93 هزار نفر هم از جاذبه های طبیعی داوران، اودرج، خنامان و غیره دیدن کردند.

منصورآبادی بیان کرد: در ایام نوروز، دو تور گردشگری خارجی هم داشتیم که از کشورهای اروپایی، سوئیس، ایتالیا و فرانسه در قالب 50 نفر برای بازدید از آثار گردشگری شهرستان، به رفسنجان سفر کرده بودند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رفسنجان خاطرنشان کرد: در این ایام، بیش از 95 هزار مسافر در  هتل ها، مهمانسراها، زائر سراها، پارک ها و بوستان ها، مدارس و اقامت گاه های بوم گردی اقامت داشتند که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 40 درصدی را نشان می دهد.

منصورآبادی یادآور شد: نوروز امسال دو نمایشگاه در دو اثر گردشگری رفسنجان از جمله در خانه حاج آقاعلی و کاروانسرای شاه عباسی دائر بود و استقبال خوبی از این نمایشگاه که صنایع دستی و سوغات محلی رفسنجان در آنها عرضه شده بود، انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: رفسنجان از امن‌ترین شهرستان‌ها برای اقامت مسافران بوده و نیروی انتظامی شهری امن برای مسافران ایجاد کرد و در ماندگاری توریست و گردشگر نقش اصلی و بسزایی داشت.

وی عنوان کرد: نزدیک  به20 هزار نقشه و بروشور تهیه شد که با همکاری میراث فرهنگی، شهرداری و مس سرچشمه رفسنجان بود و بین مسافران توزیع شد ضمن اینکه 150 متر بنر از آثار تاریخی توسط میراث فرهنگی در سطح شهر نصب شد.

دیدگاهتان را بنویسید