امدادرسانی به ۶۰۹ آسیب دیده در لرستان

امدادرسانی به ۶۰۹ آسیب دیده در لرستان

ایسنا/لرستان مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان از امدادرسانی به ۶۰۹ آسیب دیده طی سه ماهه اخیر در استان خبر داد.

صارم رضایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: معاونت امداد و نجات در سه ماه  اول سال ۱۴۰۰ در ۱۴۷ حادثه  کار امداد رسانی به ۶۰۹ نفر آسیب دیده از حوادثی از قبیل حوادث  آتش سوزی جنگل و مرتع، جاده ای، خدمات حضوری، دریایی- ساحلی، رعد و برق، سیل و آبگرفتگی، شهری، صنعتی و کارگاهی و کوهستان را انجام داده است.

وی با بیان اینکه ۱۷۷ تیم عملیاتی در این حوادث بکارگیری شده است، افزود: این تیم‌ها متشکل از ۵۰۹ نفر نیروهای معاونت امداد و نجات در سراسر استان کار امداد رسانی را انجام دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان لرستان تصریح کرد: شعب خرم‌آباد، ازنا، الیگودرز، بروجرد و پلدختر به ترتیب با ۳۵، ۳۰، ۲۹، ۱۷ و ۱۰ حادثه، شعب‌داری بیشترین حوادث در استان بودند.

رضایی به پایگاه‌های با بیشترین تعداد حادثه اشاره کرد گفت: اباذر، خمه، شوراب، رازان و دوره چگنی پایگاه‌هایی بودند که  بیشترین تعداد حادثه را امدادرسانی کردند.

وی اضافه کرد: در این حوادث ۱۸۸ ناوگان ترابری شامل بالگرد، آمبولانس، خودرو کمک دار سبک و خودرو نجات تیپ یک و دو به کارگیری شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان لرستان در ۱۴۷ حادثه رخ داد ۴ پرواز در شهرستان‌های خرم‌آباد، ازنا و سلسله با ۱۳ سورتی پرواز نیز کار امدادرسانی را انجام دادند.

رضایی به  امداد رسانی در حوادث آبی اشاره کرد و یادآور شد: در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰، ۶ عملیات در حوادث آبی صورت گرفت که بیشترین حوادث مربوط به رودخانه کشکان، آبشار بیشه، سد رودبار و تنگه هلت بوده و حدود ۱۴ درصد کاهش حوادث غرقی و ۱۴ درصد افزایش تعداد فوتی‌ها در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ نسبت به سه ماهه اول ۱۳۹۹ بوده است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید