استاندار مرکزی: هیات نظارت در تایید صلاحیت ها مُر قانون را اجرایی کند

استاندار مرکزی: هیات نظارت در تایید صلاحیت ها مُر قانون را اجرایی کند

 استاندار مرکزی گفت: با توجه به کاهش تعداد ثبت نام کنندگان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و احتمال کاهش تمایل به ثبت نام در انتخابات شوراهای اسلامی روستاها، از هیات نظارت درخواست می شود در تایید صلاحیت مُر قانون را اجرایی کند.

سید علی آقازاده چهاردهم فروردین ماه ۱۴۰۰ در جلسه ستاد انتخابات استان مرکزی و فرمانداران با روسای هیات های نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی، با اشاره به اینکه در آستانه یک پدیده مهم در کشور با عنوان انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره ای مجلس و شوراهای اسلامی شهر و روستا هستیم، اظهار کرد: در استان مرکزی ۲۸۰۰ نفر در شوراهای شهر و روستا و یک نفر برای مجلس شورای اسلامی منتخب خواهند شد و در واقع برگزاری این انتخابات کار دشوار و مهمی است.

وی تصریح کرد: انتخابات ۱۴۰۰ با توجه به شرایط فعلی کشور باید انتخاباتی باشکوهی باشد، از طرفی باید سالم و بی طرفانه برگزار شود و از طرف دیگر باید اقشار مختلف مردم با انواع تبلیغات فرهنگی، کار اجتماعی، معنوی و روحی باید به پای صندوق رای بیایند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه خوشبختانه تا امروز در استان مرکزی روند انتخابات از زمان شروع ثبت نام داوطلبان شوراهای اسلامی شهرها بسیار خوب بوده است، افزود: در حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان نیز در چندساعت باقی مانده از مهلت ثبت نام روند خوبی را شاهدیم و همراهی و انسجام شرایط مطلوب است.

وی با اشاره به اینکه از پس فردا، ثبت نام داوطلبان شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی روستا آغاز می شود، گفت: امیدواریم با تهمیدات لازم بتوانیم مراحل ثبت نام را به خوبی طی کنیم. البته لازم است که بخشداران دقت داشته باشند اگر در روستایی بنا به دلایل مختلف استقبال کم باشد، حتما وظیفه ذاتی خود را به عمل آورند و افراد دارای صلاحیت را تهییج کنند تا ثبت نام خوبی در انتخابات شوراهای اسلامی روستاها شکل گیرد.

آقازاده افزود: در ثبت نام انتخابات شوراهای اسلامی شهرها ابتدا نگرانی هایی وجود داشت، خوشبختانه داوطلبین اقدام به ثبت نام کردند و در حال حاضر تمامی شهرهای استان دارای کاندیداهای با توان رقابت هستند و از میانگین کشوری نیز فراتر هستیم. باید ثبت نام خوبی در همه روستاهای استان انجام گیرد تا رقابت خوبی را شاهد باشیم.

وی با اشاره به انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و انتخابات ریاست جمهوری، بیان کرد: در این راستا همکاری خوبی با هیات نظارت شورای نگهبان را شاهدیم. البته در مسیری قرار داریم که به سمت افزایش بیماری کرونا حرکت می کنیم و مشخص نیست که در حدود ۷۰ روز آینده شرایط کرونا به چه شکل خواهد بود، به همین دلیل لازم است که فرمانداران با همکاری هیات های نظارت و هیات های اجرایی، شرایط صندوق ها و نحوه استقرار صندوق ها در شعب در صورت شیوع بیشتر کرونا را مدیریت کنند و برنامه ریزی و سناریوی لازم را برای کار در شرایط پیک کرونا داشته باشند و ستاد انتخابات استان نیز حساسیت لازم را داشته باشند.

استاندار مرکزی تاکید کرد: با توجه به شرایط امروز کشور که به هر دلیلی تمایل برای ثبت نام کمتر است و این عدم تمایل را در ثبت نام شوراهای اسلامی شهرها نظاره گر بودیم و احتمال استقبال کمتر از شوراهای اسلامی روستاها نیز وجود دارد، از هیات نظارت انتظار داریم که در تایید صلاحیت ها طبق مُر قانون عمل کنند و با دقت پیش روند چراکه در این زمینه باید شرایط به شکلی باشد که کاندیداها متنوع و متکثر باشند تا رقابت شکل گیرد و مردم نیز از حضور پای صندوق های رای استقبال کنند.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید