ابتلای دو نفر به کرونای انگلیسی در کاشان تایید شد

ابتلای دو نفر به کرونای انگلیسی در کاشان تایید شد

ایسنا/اصفهان معاون بهداشتی و سخنگوی ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ابتلای دو نفر به ویروس جهش یافته موسوم به کرونای انگلیسی در این شهرستان به طور قطعی شناسایی و تایید شد.

مهدی دلاوری، امروز(یکشنبه – ۱۰ اسفند) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با پیگیری های انجام شده، دو فرد مشکوک به کرونای جهش یافته در قرنطینه قرار گرفتند که امروز پس از تایید ابتلا به کرونای انگلیسی، دو بیمار همچنان در قرنطینه و تدابیر ویژه قرار دارند.

وی تصریح کرد: این دو بیمار، بازرگانانی هستند که از پیرانشهر و اربیل عراق وارد کاشان شده اند و از ابتدای ورود در قرنطینه هستند و اخبار تکمیلی به شهروندان اطلاع رسانی خواهد شد.

معاون بهداشتی و سخنگوی ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی کاشان، افزود: با توجه به ورود کرونای جهش یافته و احتمال در گردش بودن این ویروس در منطقه کاشان که قدرت سرایت آن ۳۰ تا٧٠ برابر بیشتر از کرونای شایع است، ضرورت اهتمام به رعایت پروتکل های بهداشتی بیش از پیش نیاز است.

به گزارش ایسنا، دلاوری تاکید کرد: از مردم تقاضا داریم جهت جلوگیری از شیوع موج های بعدی کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح جامعه را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: از دوره شیوع کرونا در منطقه کاشان تاکنون، ۱۳۶ هزار و  ۳۸۴ نفر به مراکز بستری و سرپایی تشخیصی و درمانی در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل مراجعه کرده اند که تعداد کل تست مثبت کرونا تا کنون ۱۴ هزار و ۲۸۰ نفر بوده است.

وی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵ بیمار جدید حاد تنفسی در منطقه کاشان بستری شده اند که از مجموع ۸۲ بیمار بستری در مراکز درمانی دو شهرستان ۱۱ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند و خوشبختانه هیچ مورد فوت طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش نشده است.

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید