آیت‌الله علم‌الهدی: خبرنگاران عظیم‌ترین نیروی خدمت‌گذار مجاهد دینی در جامعه‌اند

آیت‌الله علم‌الهدی: خبرنگاران عظیم‌ترین نیروی خدمت‌گذار مجاهد دینی در جامعه‌اند

 نماینده ولی‌ فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در پیامی به مناسبت روز خبرنگار ضمن تبریک به جامعه رسانه استان، آنان را افرادی اثربخش خواند که می‌تواند به‌ عنوان عظیم‌ترین و عزیزترین نیروی خدمت‌گذار مجاهد دینی در عرصه‌های مختلف اجتماعی خودنمایی کند.

در پیام آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی همزمان با هفدهم مرداد ماه، روز خبرنگار آمده است:
بنده امروز را به همه خبرنگاران عزیز و محترم تبریک عرض می‌کنم. جریان خبرنگاری که عالی‌ترین شبکه اطلاع‌رسانی به افراد جامعه است را می‌‍توان در خط توسعه ارزش‌های انقلاب و ارزش‌های اسلامی به‌صورت یک شبکه ارزشی به تمام معنا به حساب آورد.
عنوان خبرنگار و خبرنگاری در دو موضع اصیل اسلامی قابل تحقق است. یکی در موضوع امر به معروف و نهی از منکر، با توجه به نزدیکی این روزها به دهه امر به معروف و نهی از منکر، خبرنگار در واقع در مقام توسعه و ترویج ارزش‌ها و مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی، بهترین آمر به معروف و ناهی عن‌المنکر است و در تمام عملیات حرفه‌ای خودش، خبرنگار می‌تواند بزرگترین عبادات و فریضه الهی را که امر به معروف و نهی از منکر هست را انجام دهد. عنوان دومی که عنوان و حرفه‌ خبرنگاری در آن تحقق پیدا می‌کند، مساله تبلیغ و ترویج دین و انقلاب است؛ یعنی توسعه انقلاب مقدس اسلامی در قالب اطلاع‌رسانی و ترویج ارزش‌های این انقلاب در حقیقت در شغل خبرنگاری و در این حرفه مقدس می‌گنجد.
خبرنگار می‌تواند به‌ عنوان عظیم‌ترین و عزیزترین نیروی خدمت‌گذار مجاهد دینی در عرصه‌های مختلف اجتماعی خودنمایی کند، ضمن این که اگر بنا شد آن قداست خبرنگاری و آن ارزش بالای این حرفه، خدایی نکرده رعایت نشود، می‌تواند به‌ عنوان بدترین و پست‌ترین افراد در جریان زندگی اجتماعی قرار بگیرد.
با خبرنگاری می‌شود خطرناک‌ترین فتنه‌ها را در جامعه ایجاد کرد و می‌تواند عالی‌ترین حرکات ارزشی توسعه دین و تبلیغ امر به معروف و نهی از منکر را انجام داد، شغلی با این قداست و اثربخشی در حرفه‌های اجتماعی کمتر داریم، لذا سزاوار است یک روز از سال به این قشر عظیم و حرفه ارزشمند تعلق پیدا کند، آن روزی که مصادف با شهادت جانگداز و مجاهدانه یک خبرنگار مجاهد و ایثارگر، شهید صارمی است که به‌عنوان روز خبرنگار در سال، همه افکار و اندیشه‌ها را متوجه این حرفه عظیم و عزیز و با اهمیت بنماید.
امیدوارم همه خبرنگاران ما در سایه این نظام مقدس جمهوری اسلامی، این حرفه را در جهت توسعه دین و تبلیغ ارزش‌های انقلاب به کار بگیرند و به عبادت بزرگ امر به معروف و نهی از منکر که فریضه الهی هست، موفق شوند.
منبع: ايسنا

دیدگاهتان را بنویسید