آمادگی علوم پزشکی اراک برای انجام رپیدتست مجریان انتخابات/ نگران میتینگ‌های انتخاباتی هستیم

آمادگی علوم پزشکی اراک برای انجام رپیدتست مجریان انتخابات/ نگران میتینگ‌های انتخاباتی هستیم

ایسنا/مرکزی معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: این دانشگاه جهت انجام رپیدتست ویژه مجریان انتخابات ۱۴۰۰ آمادگی لازم را دارد.

دکتر عباس اسماعیلی چهارم اسفندماه در جلسه ستاد انتخابات استان مرکزی در خصوص تدوین شیوه نامه پروتکل های بهداشتی در مراحل مختلف انتخابات اعم از ثبت نام داوطلبان، آموزش مجریان، تبلیغات نامزدها، مکان اخذ رای و نحوه اخذ رای که در جلسه مورد بحث قرار گرفت، اظهار کرد: در حال حاضر شیوه نامه پروتکل های بهداشتی از سوی وزارت بهداشت تهیه و جهت تایید به وزارت کشور ارسال شده است که قطعا پس از تایید به استانداران ابلاغ می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به فصل انتخابات اگر فضاهای سایبان دار داشته باشیم تا رای گیری در فضای آزاد انجام گیرد؛ قطعا می توان بیماری را تحت کنترل درآورد.

اسماعیلی با اشاره به وجود آمادگی برای انجام رپید تست برای مجریان، افزود: این آمادگی از سوی دانشگاه وجود دارد که عوامل اجرای انتخابات که در ارتباط با مردم هستند مورد تست قرار گیرند و باید برای انجام تست مکانیزم اجرایی لازم تدوین شود.

وی خواستار بازدید کارشناسان بهداشتی از شعب اخذ رای قبل از آغاز رای گیری شد و گفت: شعب قابل کنترل است، اما مدیریت محافل تبلیغاتی و ستادهای انتخاباتی دشوار و نگران کننده است و باید کاندیداها تعهدی قطعی برای جلوگیری از تجمع و ازدحام جمعیت در ستادها و میتینگ های انتخاباتی بدهند.

در این جلسه مدیرکل پدافند غیر عامل استان مرکزی با تاکید بر اینکه برای جلب مشارکت حداکثری مردم باید اقدامات لازم را در بحث مقابله با ویروس کرونا داشته باشیم، افزود: با توجه به اهمیت کار، نقاط ناایمن که شیوع بالای کرونا را شاهد بودیم، شعب اخذ رای مستقر نشوند و شعب نیز در فضای باز برپا شود.

فراهانی بیان کرد: باید به شکلی عمل شود که مکان شعب سهولت در رای گیری را به همراه داشته باشد و شهروندان در فضای مناسب و امن اقدام به رای دهی کنند و امکانی برای فاصله گذاری اجتماعی وجود داشته باشد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه مقرر شد که دانشگاه علوم پزشکی از هم اکنون برای انجام تست رپید برای چیزی در حدود ۳۵ هزار نفر در اواخر خردادماه ۱۴۰۰ آمادگی لازم را داشته باشد.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید