آغاز عملیات اجرایی ساخت مدرسه قرآنی بیرجند با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش

آغاز عملیات اجرایی ساخت مدرسه قرآنی بیرجند با حضور  معاون وزیر آموزش و پرورش

ایسنا/خراسان جنوبی با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش عملیات اجرایی مدرسه قرآنی بیرجند به مساحت ۱۲۸۲ مترمربع آغاز شد.

این مدرسه که امروز سه شنبه ۵ اسفندماه کلنگ آن به زمین خورد، با زیر بنای ۶۰۰ متر مربع احداث می‌شود که در شرایط کنونی بیش از ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای احداث و تکمیل ساختمان آن مورد نیاز است.

به گزارش ایسنا، محمدعلی واقعی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، امروز سه شنبه ۵ اسفند در این مراسم اظهار کرد: توسعه و ترویج فرهنگ علوم و معارف قرآنی در بین دانش‌آموزان دختر و پسر استان یکی از رویکردهای مهم خادمین آموزش و پرورش در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین و تربیت تمام ساحتی آینده سازان انقلاب است.

وی بیان کرد: با احداث این مدرسه قرآنی زمینه استفاده نزدیک شش هزار دانش‌آموز بیرجندی از مزایای آن فراهم می‌شود.

کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش نیز در این جلسه در خصوص تجهیز مدرسه قرآنی مرکز استان قول مساعد داد.

علیرضا کاظمی، معاون وزیر آموزش و پرورش در حاشیه این آیین به خبرنگاران گفت: امیدواریم با توجه به اهمیت وجود یک مدرسه قرآنی استاندارد در مرکز استان بتوانیم با هم‌افزایی دستگاه‌های استانی و همراهی ملی این پروژه را در موعد مقرر به بهره‌برداری برسانیم.

وی با بیان اینکه اعتبارات اولیه آغاز پروژه و تجهیز کامل آن را تامین خواهیم کرد، افزود: از آنجا که بیرجند در نظام تعلیم و تربیت، شهرت دارد باید مراکز قرآنی که مرکز توسعه و ‌نشر اعتقادات اسلامی است به بهترین شکل ممکن در این خطه رقم بخورد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه فعالیت‌های پرورشی در دوران کرونا تعطیل نشده است و همچنان در فضای مجازی ادامه دارد، تصریح کرد: فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی در فضای مجازی چند برابر توسعه پیدا کرده و آموزش و پرورش در فضای مجازی توانست دستاورد بزرگی را با شبکه شاد رقم بزند.

کاظمی با اشاره به برگزاری جشنواره‌های مختلف در بستر شاد، بیان کرد: از ابتدای سال تحصیلی جاری تاکنون ۱۲۰ هزار دانش‌آموز آثار خود را به جشنواره علمدار فرستادند و جشنواره عفاف، علوی و کالای ایرانی نیز از دیگر جشنواره‌های برگزار شده بودند.

وی با بیان اینکه فضای مجازی شاد از ۲ بخش آموزشی و فعالیت‌های پرورشی و تربیت بدنی تشکیل شده که فعالیت‌ها و ضریب نفوذ در این بخش بیشتر شده است، تصریح کرد: برای حوزه پرورشی و فرهنگی فرصت‌های فوق العاده‌ای مهیا شده که از مهم‌ترین آنها می‌توان به مدرسه بازی‌سازان فردا و مدرسه شعر و داستان اشاره کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در پی کنترل تهدیدات فضای مجازی نیز هستیم، بیان کرد: در سال‌های گذشته ۳۵۰ هزار دانش‌آموز به راهیان نور می‌رفتند، اما فقط در خراسان جنوبی به صورت مجازی امسال ۶۰ هزار شرکت کننده داشته است.

کاظمی با بیان اینکه اگر قرار باشد یکی از بزرگترین دستاوردهای کرونا را بیان کنیم ایجاد فضای امن برای استمرار تعلیم و تربیت با شبکه شاد بود، افزود: در این راستا اپلیکیشن‌های مختلفی تولید شده است و اپلیکیشن ایثار و شهادت و گام دوم انقلاب را که از ابتکارات خراسان جنوبی است، مورد بررسی قرار خواهیم داد که اگر قابلیت کشوری داشته باشد از این ظرفیت استفاده شود.

وی با بیان اینکه در شبکه شاد قابلیت‌های نهفته نمایان شد، خاطرنشان کرد: توانمندسازی و ارتقای سواد مجازی دانش‌آموزان مورد توجه قرار گرفته و سهم خانواده‌ها به خصوص در دوران ابتدایی  در نظام تعلیم و تربیت اهمیت پیدا کرد و به نوعی معلم یار شدند.

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید