آسمان زنجان نارنجی رنگ شد

آسمان زنجان نارنجی رنگ شد

ایسنا/زنجان اداره‌کل هواشناسی استان زنجان اخطار نارنجی اعلام کرد.

اداره‌کل هواشناسی استان زنجان در اخطاریه‌ شماره ۴۴، وضعیت جوی نارنجی اعلام کرد که در این اخطاریه نسبت به بروز رگبار قابل ملاحظه باران، رعد و برق و احتمال تگرگ هشدار داده است.

در این اطلاعیه زمان شروع فعالیت سامانه جوی،  شنبه (۲ فروردین ۹۹) به صورت رگبار باران و رعد و برق با احتمال تگرگ، از اواخر وقت شنبه تا اواخر وقت یکشنبه بارش برف و احتمال وقوع کولاک پیش‌بینی شده و از اواخر وقت یکشنبه (۳ فروردین ۹۹) نیز فعالیت این سامانه پایان می‌یابد.

فعالیت سامانه بارشی به صورت رگبار قابل ملاحظه باران توأم با رعد و برق (۸ تا ۱۸ میلی‌متر) و در برخی مناطق به‌ویژه مناطق کوهستانی تا ۲۵ میلی‌متر، وزش باد نسبتا شدید به صورت لحظه‌ای (۴۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت)، احتمال بارش تگرگ در برخی مناطق استان و بارش برف در مناطق سردسیر و کوهستانی و احتمال وقوع کولاک پیش‌بینی شده است.

همه مناطق استان تحت‌الشعاع فعالیت سامانه بارشی بوده و مخاطراتی از قبیل آب‌گرفتگی معابر، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، اختلال در تردد و لغزندگی معابر را به همراه دارد.

اداره‌کل هواشناسی استان زنجان به شهروندان و مسافران نوروزی توصیه کرد، از سفرهای غیرضروری به‌ویژه در مناطق کوهستانی استان بپرهیزند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید