گوگل دیسکاور چیست؟

 

به گزارش باي رپورتاژ پلتفرم انتشار رپورتاژ آگهي و بک لينک و به نقل از میمون بازاریابی آنلاین گوگل دیسکاور فید پیام‌های خبری است که در تلفن همراه شما ظاهر می‌شود و Google کشف کرده است که مورد علاقه شما هستند. بدون نیاز به جستجو! بنابراین این یک برنامه تلفن همراه است که در آن Google محتوا و مقالات مرتبط را بر اساس سابقه جستجو و علایق شما نشان می دهد.

بر اساس فعالیت وب شما، گوگل می داند که کدام محتوا برای شما جالب خواهد بود. علاوه بر این، گوگل دیسکاور به مقالات جدید محدود نمی شود. همچنین اطلاعات مرتبطی را نشان می دهد که اخیراً منتشر نشده است. بنابراین محتوای Evergreen بسته به علایق خواننده می تواند دوباره نمایش داده شود. از دستور العمل‌ها و داستان‌های مربوط به علایق انسان گرفته تا ویدیوهای مربوط به مد را شامل می‌شود.

 

دیسکاور به زبان گوگل توضیح داده شده است: “برای ارائه محتوای مرتبط برای شما، حتی زمانی که جستجو نمی کنید”

 

چگونه گوگل دیسکاور را فعال کنیم؟

شما به سادگی برنامه تلفن همراه Google (یا برنامه Chrome) را روی تلفن Android یا iPhone خود نصب کنید. سپس بلافاصله پیام های جالبی را بدون وارد کردن عبارت جستجو خواهید دید.

 

همچنین می‌توانید موضوعاتی را که برایتان جالب است مشخص کنید یا پیام‌هایی را که نمی‌خواهید دنبال کنید را مشخص کنید. به این ترتیب می توانید یک فید کاملا شخصی سازی شده برای شما جمع آوری کنید. موضوعاتی که باید دنبال شوند عبارتند از ورزش، آب و هوا، فیلم، چهره های عمومی و سهام.

 

آیا چیز کاملا جدیدی است؟

خیر از سال 2019 گوگل دیسکاور نامیده می شود. قبلاً Google Now و Google Feed نام داشت. دیسکاور را به عنوان فید رسانه اجتماعی گوگل در نظر بگیرید. به جای دنبال کردن کاربران، اکنون علایق مانند ورزش، علم، موسیقی و غیره را دنبال می کنید.

 

اپلیکیشن را در عمل کشف کنید

تصور کنید در حال جستجوی آنلاین در مورد یک آخر هفته در بروژ هستید. سپس گوگل دیسکاور ممکن است مدتی بعد یک مقاله مرتبط با بهترین رستوران‌ها یا بهترین فعالیت‌ها در بروژ را به شما نشان دهد. آیا گوگل از طریق مرور خود متوجه شد که شما غذاهای ایتالیایی را دوست دارید؟ سپس گوگل حتی ممکن است تمام تلاش خود را بکند تا مقاله ای را با بهترین رستوران های ایتالیایی در بروژ به اشتراک بگذارد.

گوگل دیسکاور نوعی مرکز محتوای شخصی است که اطلاعاتی را بر اساس سابقه مرور، موقعیت مکانی و تعامل شما با محصولات Google به شما نشان می دهد. هر بار که روی یک مقاله خاص کلیک می کنید، اساساً به موتور جستجو می گویید به چه چیزی علاقه دارید.

 

چرا باید بدانید دیسکاور چیست؟

گوگل با سهم بازار 90% (در بلژیک 93%) بزرگترین موتور جستجوی جهان است و بیش از 800 میلیون کاربر ماهانه دارد. در سال 2022، برخی از وب سایت ها در حال حاضر بازدیدکنندگان بیشتری را از طریق گوگل دیسکاور به وب سایت های خود دریافت می کنند تا از طریق جستجو!

 

با دیسکاور می‌توانید حتی قبل از شروع جستجوی آنلاین به مشتریان دسترسی داشته باشید و بر آنها تأثیر بگذارید!

 

به نظر می رسد که دیگر در آینده جستجوها را تایپ نخواهیم کرد، بلکه به سمت یک روش جستجوی بدون پرس و جو تکامل خواهیم یافت.

 

الزامات فنی سئو

 

  • سازگار با موبایل
  • URL باید قابل نمایه سازی باشد
  • وب سایت واکنش گرا
  • بدون تبلیغات سرزده یا پاپ آپ
  • هر تصویر یا تصویری که در مقاله اضافه می کنید باید برای ربات گوگل قابل دسترسی باشد.

 

  • سرعت وب سایت
  • هم چنین این جا !
  • ارتباط مستقیم بین سرعت و ظاهر در گوگل دیسکاور
  • صفحات AMP سریعتر ظاهر می شوند (و همچنین داستان های وب)

 

  • تصاویر
  • تصاویر جذاب CTR بالاتر را تضمین می کنند. CTR بیشتر به معنای حضور بیشتر در گوگل دیسکاور است
  • تصاویر جذاب خوب کلید هستند
  • استفاده از تصاویر منحصر به فرد خود شانس نمایش را افزایش می دهد (پس بهتر است از عکس های استوک خریداری شده استفاده نکنید)

 

گوگل دیسکاور را هدف قرار دهید

اخبار کشف توسط Google ایجاد شده است تا حتی قبل از اینکه یک عبارت جستجو را وارد کنید، محتوای مرتبط را به شما نشان دهد. بنابراین سعی می کند بر اساس علایق و رفتار جستجوی شما اخبار مهم را برای شما پیش بینی کند. این ویژگی بدون اینکه شما آگاهانه به دنبال چیزی باشید، جستجوها را برای شما انجام می دهد. در این راه امیدوار است نیازها و انتظارات شما را بهتر برآورده کند.

 

به عبارت دیگر: گوگل علاوه بر اینکه یک موتور جستجو است، اکنون می خواهد به عنوان یک موتور اکتشافی نیز استفاده شود. عملکرد هوش مصنوعی «تطبیق عصبی» تعیین نتایج جستجو برای هر عبارت جستجو را برای Google آسان‌تر می‌کند. این کار را از طریق الگوریتمی انجام می دهد که می تواند نتیجه جستجوی مناسب را حتی برای جستجوهای بسیار نامنسجم پیدا کند. برای مثال، اگر «تلویزیون من مشکلی دارد» را وارد کنید، Google به‌طور خودکار رایج‌ترین مشکلات مربوط به تلویزیون‌ها را به عنوان نتایج جستجو نشان می‌دهد.

 

ایده این است که برنامه دیسکاور اطلاعاتی را قبل از جستجو به شما نشان می دهد. آنها این کار را برای بهبود سهولت استفاده انجام می دهند، مانند برنامه های کاربردی دیگر، مانند Spotify. Spotify یک لیست شخصی بر اساس سلیقه موسیقی و سابقه گوش دادن شما تهیه می کند. که البته پیدا کردن سریع موسیقی مورد علاقه خود را آسان تر می کند. گوگل می خواهد همین کار را انجام دهد، اما با نشان دادن مقالات و اطلاعات مرتبط.

 

ترافیک گوگل دیسکاور را اندازه گیری کنید

اکنون می‌توانید گزارش عملکرد گوگل دیسکاور را در کنسول جستجوی Google نیز بیابید. در آنجا می‌توانید از تعداد کلیک‌ها و نمایش‌های صفحات خود که در گوگل دیسکاور ظاهر شده‌اند، ایده بگیرید:

 

  • هر چند وقت یکبار وب سایت شما در دیسکاور ظاهر می شود
  • مقایسه بین دیسکاور News و نتایج جستجوی سنتی سئو
  • ایده ای در مورد اینکه کدام مقالات دقیقاً عملکرد قوی داشتند

 

بهینه سازی امکان پذیر است یا خیر؟

بازاریابان آنلاین اکنون به طور طبیعی از خود می پرسند که آیا و چگونه می توانند با سئو به گوگل دیسکاور پاسخ دهند. مطمئناً جالب است که مطمئن شوید مقالات شما در بالای نتایج کشف ظاهر می شوند.

در یک به روز رسانی، گوگل اشاره کرد که امکان بهینه سازی محتوا برای دیسکاور همانطور که می توانیم برای سئو وجود ندارد. این بستگی به نحوه پیوند محتوای یافت شده با علایق کاربران دارد. گوگل نشان می دهد که ماهیت آن محتوا اغلب بر اساس آن چیزی است که موتور جستجو فکر می کند کاربر می خواهد بداند، نه بر اساس آنچه که او به دنبال آن است. بهتر است دیسکاور را به عنوان مبنایی برای ترافیک سئوی ارگانیک خود مشاهده نکنید.

 

برای متخصصان سئو، این بسیار ترسناک و نگران کننده به نظر می رسد. در نگاه اول با همه چیزهایی که در 20 سال گذشته آموخته ایم مخالف است. اما در واقع نه. گوگل دیسکاور درباره محتوای خوب و منحصر به فرد است، که اساس سئو است. 

دیدگاهتان را بنویسید