گوگل تبلیغات وام PayDay را ممنوع می کند – آیا کارگزاران باید نگران باشند؟

با اخبار اخیر گوگل (و فیس بوک) که تبلیغات صنعت وام روز پرداخت را در سطح جهانی ممنوع کرده است، کارگزاران نیز باید نگران باشند.

C:\Users\mohammad\Downloads\1\22.jpg

گوگل نرخ بهره بالای این گونه وام ها و نیاز به محافظت از کاربران خود را از آسیب های مالی به عنوان دلیل ممنوعیت ذکر می کند. تصور اینکه گوگل، فیس‌بوک و دیگر شرکت‌های رسانه‌ای برای ممنوع کردن تبلیغات گزینه‌های فارکس و باینری نیز تحت فشار قرار گیرند، سخت نیست، با توجه به درصد بالایی از مشتریانی که در معاملات این محصولات پول از دست می‌دهند.

C:\Users\mohammad\Downloads\1\download.png

از منظری گسترده تر، این اقدام برای ممنوعیت وام دهندگان روز حقوق، نقش شرکت های رسانه ای را در سانسور تبلیغات و صنایع چیدن گیلاس که دوست دارد و نمی پسندد زیر سوال می برد. در بسیاری از حوزه‌های قضایی، وام‌های روز حقوق برخلاف قانون نیست و در واقع نقش مهمی در تأمین اعتبار برای کسانی دارد که بیشتر به آن نیاز دارند. 

C:\Users\mohammad\Downloads\1\11.jpg

نرخ‌های بهره بالا برای محافظت در برابر ریسک نزولی ضروری هستند و در اقتصادهای عرضه و تقاضا (با اندکی مقررات)، باید به نرخ بهره تعادلی درست بالاتر از نرخ‌های پیش‌فرض دست یابند.

دیدگاهتان را بنویسید